Tuesday, December 1, 2009

Kena Sembelih


Cilaka betol pak cik taxi..suka2 hati aje sembelih aku..

Selalunya kalo student university aku turun dari bas, budak2 akan turun kat tmn sri putri..selalunyer dari sri putri masuk utm, kena la dalam rm10..da la tak pakai meter..so setiap kali musim2 budak datang balik dari abes cuti, memang teruk la kena sembelih..

Cam pagi tadi, aku tiba2 buang tebiat..saja nak turun larkin, boley cuci mata pagi2 tengok perangai orang..

Yang kelakar tu, turun aje bas kat larkin, ade la kot dua orang aje turun, yang lain(more than half of the bus) Singaporean..turun2 aje, macam biase la ade la orang tanya “adik, gi kL?”..aku pon dengan muka baik pon katalah “takk..” tak pon aku senyum aje sambil buat isyarat tangan tak payah..(dalam hati aku, “woii, tak Nampak ke muka busuk aku ni yang baru turun dari bas??!!”..)..ade lalu kat sorang tu, die pon ulang soalan sama kat aku..aku buat la isyarat tangan kata tak payah..sekali member die sebok “ape la ko ni, ntoh2 budak tu baru sampai dari kL, ni ko suruh die pergi kL balek”..

Haha.gelak aku dalam hati..

Aku pon pergi la tunggu teksi kat tepi tu..aku dapat driver yang umo 30-an..tak de la tua sangat..aku cakap la “encik, pergi UTM boley?”..die pon angguk kata boleh..sepanjang trip teksi tu, die dok senyap aje..aku pon dok la senyap kat belakang..aku prefer pak cik teksi yang peramah, kena pulak ex army yang sume tempat die da berjalan..memang best sembang ngan dorang..
Sampai aje kat area2 sri putrid tadi, aku cakap la kat pak cik tu “masuk ikut gate belakang yea”..die pon angguk..then, tiba2 die buat u-turn dan masuk through gate KTC..dalam hati aku, “WTF??die ni pekak ke saje nak sembelih aku ni”..”sudah, pagi2 aku nak kena sembelih”..

Setiap kali jumpa simpang dalam university aku, aku cakap aje la straight ke ape yang patut..sampai la lalu depan kolej pompuan yang dekat2 ngan kolej aku..aku cakap”straight aje”..sekali die bukak mulut tanya aku “eh, ni gate sri pulai(gate belakang la tu) bukak ke tak ni?”..aku balas “bukak kot”..padahal aku taw memang sah2 bukak..then die cakap “laaa..kalo tawu tadi, masuk ikut gate belakang aje”..aku dalam hati “pak cik, tadi kan aku da cakap gate belakang, tapi ko gak gatal masuk ikut gate KTC..ko tawu x gate KTC dengan gate belakang cikit nyer jauh..saje je nak sembelih aku”..

Rase macam aku nak bagi penyepak aje kat pintu kereta die time aku keluar tu..

Nasib baik aku dalam mood nak relak2 lepas raya ni, kalo x la..tak tawu isyarat tangan ape aku nak bagi kat die..maybe isyarat jari hantu terpacak kot..

4 comments:

stooges6-iic said...

So, brape dier sembelih ko??

esofagus said...

rm21!!!!!!

stooges6-iic said...

mmg btol2 kena sembelih...2x ganda tuh!!!

esofagus said...

haha..tawu xpe..