Tuesday, December 29, 2009

Pulau Besar Day 2

Day 2..

dimulakan dengan breakfast kul 11am kat kedai sorang akak tu..

aktiviti berjalan kaki pusing2 pulau..dengan takde map, compass lagi la takde..so kitaorang seramai 9 orang ni pon ikot la direction jari telunjuk orang2 yang kitaorang jumpe..

tempat 1st, makam nenek tempayan pecah & telaga berhampiran..aku tak taw la story ape kat makam ni..tapi yang pasti, kitaorang da rase laen macam sebab ade benda pelik2..







tempat 2nd, marina..giler grand tahap datok tempat ni..tempat lawa nak mampus..bak kata aku, "macam dok miami"..tapi kan, macam projek lame aje ni..sebab kalo tengok betol2, cat macam da luntur cikit..









tempat 3rd, batu belah batu bertangkup..jauh nak mampus..tinggi tak hengat doniawi..giler semput..sempat jugak kitaorang lari ala2 pelarian colombia akibat dikejar oleh van..kat cini pon rase macam tak sodap hati..banyak sangat 'sup bunjut' tergantung atas pokok..kaler kuning2 pulak tu..maybe ade perisa tambahan kunyit kot..










after tempat ketiga tu, sebenarnya ade banyak lagi tempat example ade makam yunus, and beberapa makam lagi..tapi disebabkan rase tak sodap hati, so kitaorang plan untuk balek bilik terus..

aktiviti petang??member2 aku pi mandi untuk meneruskan matlamat untuk menjadi negro yang tak tercapat sejak semalam..aku yang da start seram2- sejuk nak demam tu gila pusing2 pulau besau..

aktiviti malam??aku telan panadol dua bijik and terus cube pejamkan mata walaupon tak boley..aku siap pasang mp3 lagi takut2 aku berkhayal dan berhalusinasi pelik..kang nenek kebayan yang cun muncul depan mata aku, terus aku bawak die jumpe mak aku buat calon bini..

aku tidor seperti seekor dugong..ke seperti sebijik kete vios (vios baru = dugong)



lawak sengal 2nd day..
scene kedai makan time breakfast..time tu nak bayar duit..

Eso : "erm, brpe ek kak..magie goreng + teh tarik?"
Kak : "ade telur tak?"
Eso : (sambil pandang kat member2 sebelah sambil senyum2 nak tergelak)
Kak : "ade telur takk??"
Eso : (dengan berat hati) takde..

(kalo korang paham and ade kat scene time tu, memang kelakar giler la)
akak tu maksud kan telur goreng, aku pikir telur laen..member2 aku sume gelak tengok aku..orang lepas aku, baru la akak tu tukar perkataan telur kepada telur goreng

No comments: