Wednesday, December 30, 2009

Aku da berpeluh


aku berpeluh sambil tersenyum


Arini, memang berpeluh tahap happ punyer ketiak aku ni..

arini, suppose la geng2 aku dengan aku sekali pergi buat pas lawatan kat immigresen..then, time mule2 berkumpul dekat uni aku, si organiser tu ntoh macam kelam kelibut cikit..jap kena tambah duit, jap gambar kena ade dua keping..(ooii tambiey, bagitaw awai2 boley tak?)

then, kitaorang bergerak la ntoh berape bijik kete campur berdoyon2 moto kapcai ke pekan rabu(ade pusat imigresen kat citu), punyer la ramai umat manusia kat citu..sampai ade orang duduk atas lantai dan aku ingatkan PATI rupe2nyer budak2 pompuan kos aku..aku siap sempat mimpi lagi(aku mimpi aku da sampai ke BATAM..hoho..indah betul mimpi tu)disebabkan terlampau ramai orang, , si organiser cakap "takpe la,kita pi wisma persekutuan"

pergi wisma persekutuan, jalan jem..naseb baek member aku drive..keja aku, buat muke tension sepanjang jalan..sampai kat wisma persekutuan, aku tabek la sistem dorang buat keje..bayangkan orang punyer la ramai tengah tunggu dorang panggil name, dorang pulak yang kat kaunter boley relak2..macam kambeng tengah meragut rumput, kena la relak, kalo tak tercekik la kan..dorang boley take time around lebih cikit dari 1jam just untuk kitaorang cop jari ramai2..da la pakai stamping punyer dakwat, kan da itam jari2 member budak pompuan aku..tak pasal2 telinga aku menjadi capang sebab kene dengar leteran dorang..

aku cakap kat member aku, "kepala hotak dorang ambek mase punyer lame..". "eh, aku rase aku nak gi jerit la BODOH kat big boss then lari laju2..ko agak2 dorang sempat detect tak muke aku?"

lagi satu, penah tak tengok orang keje ofis hour boley keje sambil senyum2 gelak ketawa time kul4(balek kul5), aku rase la kan, dorang hepi giler buat keje..

terima kaseh ye sebab buat mase aku sepanjang petang..dari kul 1 sampai 5.30petang..

2 comments:

mAxx said...

amik pasport nak ke mana bro

esofagus said...

gi pulau batam..hehe