Tuesday, December 29, 2009

Pulau Besar Day 1

Aku tengah demam kura2 sekarang ni, tak taw la sebab ape..maybe sebab tak cukup tido+kena embun malam+terjun air laut time on the way and 1st day kat pulau tu..

Program..

Bertolak dari uni dalam kul 5.20 camtu..macam biase la, tak sebagai orang last, aku jadi orang second last sampai kat kete..

Stop kat pam minyak dua kali..isi minyak, semayang subuh and dato esofagus ni nak pi cucuk duit..

Berenti makan kat RnR Pagoh..dalam kul 8.40am..tak boleh belah betol..aku beli air the o ais yang dibuat dari 1/3 teh+1/3ais+1/3air panas..giler tawar..harga rm1.20..beli pulak pau, ingatkan beli kat kedai melayu boley la tolong same2 melayu and takde kesangsian makan, tup2, pau tu sejuk macam mayat and layer kaya dalam pau tu nipis nak mampuih..



Stop makan kat tepi jalan..time ni da sampai da melake..aktiviti lepas mkn, ambik gambar macam orang yang jakun ibni peghakk..

11am, sampai venice..hoho..naek bot gi pulau besar..giler bagus keselamatan atas bot ni, takde life-jacket..maybe die ingat seekor2 muka sebijik macam hero Baywatch kot..
Naek bot sekejap aje, around 5-7minit camtu..ke lagi sekejap aku tak hengat..sampai aje kat pulau, ade limosine datang ambik kitaorang..giler dasyat limosin ni..memang grand la..xde pintu..senang la nak terajang passenger yang tak bayar keluar pintu..






Dialog antara brader van dengan member2 aku(aku mencelah)
Brader : korang kalo nak pusing2 tengok makam2 macam makam tok janggut, makam 7 beradik, batu belah..(ayat tak abes, aku da caras)
Esofagus : batu bertangkup?
Brader : haa..batu belah..
Esofagus : batu bertangkup??
Brader : same la tu..ishhhh…(sambil buat muka tension)
Esofagus : (bisik kepada member sebelah).aku tanye aje..saje nak confem kan..takkan salah kot


Yup..memang lagenda batu belah batu bertangkup ade kat pulau tu..cume takde budak bernama Pekan yang sedap menyental telur ikan tembakul..tapi budak yang fesyen rambut macam pekan ade la aku nampak kat kedai makan..


aku tengah buang angin


Disebabkan cek-in bilik lepas kul 1 atau 2pm, so kitaorang decide untuk jalan2 cari port dulu kat sekitar pulau besar..ade padang golf besar giler..tak taw la sape nak maen kat pulau tu..



Petang tu, lepas cek in and tergolek selama berjam2 lame nyer dalam bilik, kitaorang out again..sekarang pergi ke beach..aktiviti mandi sapai jadi negro..

Malam, light-off kul 11kot..aku tak boley lelap, layan bersembang dengan member sebelah aku..then lelap dalam kul 1lebih kot..




ultraman Taro

No comments: