Thursday, February 4, 2010

Personal target (until 30 years old)



Tadi..

time tengah study subjek engineering management&safety, tiba2 aku ter-draft out aku punya future planning..

(plz be informed that umo aku sekarang 21tahun 8bulan)

umo 22tahun(genap time aku besday), dijangka aku tengah memakai baju kemeja sambil duduk dalam opis..urat hijau dijangka timbul di dahi aku angkara tekanan kerja..


umo 22tahun setengah, mula mencari peluang sambung master di mana2 local university..most likely aku akan sambung buat master dalam mechanical atau kalo aku buang tebiat, aku buat MBA..


umo 23tahun, aku meneruskan pencarian cinta yang tak kesudahan..


umo 24tahun, aku dah ada steady girlfren..walaweyhhh..


umo 25 tahun, aku jadi senior engineer..bila bakal mak mertua tanya keja ape..aku dengan merendah diri(yo yo oo aje) jawap "engineurrr cabuk aje mak..............(1minit kemudian)cik" ..kena la praktis nak sebut mak..


umo 26tahun,aku pergi tengok cincin tunang..pakai cincin 'tora datang lagi' tak boley ke haa?


umo 27tahun,aku pergi cari cincin kawin..aku dijangka akan kelam kabut time ni..dengan nak bagi cukup ilmu di dada lagi, nak belek buku kamasutra lagi, prepare jawapan time kena interview dengan tok kadi..


umo 28tahun, bini aku pregnant..aku pon join dia pregnant gak..takkan tak nak sokong bini kan?orang cakap, kalo perut ke depan tu tanda lelaki yang berjaya..


umo 29tahun,aku dapat baby..most likely, baby gurl sebab sekarang kan pompuan lagi ramai dari laki..so aku ambik kebarangkalian terbesar..


umo 30tahun, aku dinaikkan pangkat..

6 comments:

eiza said...

oit.....nepe tetbe azie mcm nk tgelak...bkn cket2 neh...(gelak sambil guling2...)haha....klakar tol future planning ko neh....erm..hope so...sbb pe yg blaku dh dtakdirkan...kan indah klo pe yg drancang blaku...huhu....insy'Allah

esofagus said...

haha..takpe, same2 kita gelak..

tu la, hopefully wishes come true

eked said...

ako xpenah membaygkan hidup ako...apa yg jadik sok 2 ah idoop ako..tp kao mmg hebatla..hahhah...mmg keras pewot gak ah gelak...heheh

stooges6-iic said...

tang kamasutra tuh aku x tahan...giler kentang punyer planning arrr...wakakakak

esofagus said...

to eked : haha..tu planning aje..aku tak cite lagi yg aku berangan nak menikah bt kenduri kat sentosa island..hehe

esofagus said...

to stooges : haha..nak penuh kan ilmu di dada