Tuesday, February 16, 2010

Mari Menabung




Sori la, aku memang tak follow fesyen..tu yang gaya aku selekeh aje..

Sekarang ni memang trend ke ha, orang tayang cleavage kat buntut..atau apa yang aku kata kat member2 aku biler aku nampak cleavage tu, aku akan kata "FUYOOO...NAMPAK TABUNG!"

Banyak kali da aku da nampak fesyen ni, tapi aku nak cerita tiga story aje..



scene pertama,di Jusco
aku baru lepas shopping dan sedang bergerak ke parking motor..and then, ada satu couple chinese ni jalan depan aku..aku pelik nape awek die tak pakai belt sebab nampak seluar macam nak terlondeh aje..then, time aku baru gerak, balak die perasan..terus cepat2 taruk tangan kat 'tabung' awek die..frust menongeng aku nak ushar dari dekat..
TABUNG AMOI CINA

scene kedua, cafe di SUB..
aku tengah sedap makan nasi jagung dengan member2 aku..kitaorang duk kat meja yang bentuknya square..tengah sedap2 makan, tiba ada sorang mamat ni duk kat table depan aku(die membelakangi aku)..sekali duduk, terus nampak 'tabung' die..nak termuntah aku tengok..sungguh berbeza reaksi aku antara scene pertama dan scene kedua..Ape barang tengok tabung laki..baik aku membelakangi cermin and then,tengok cermin tu..
TABUNG LELAKI MELAYU

scene ketiga, kedai nasi ayam penyet..
tengah sedap2 menjamah selera tu..tiba2, member aku cakap "eh tu tu, ada tabung.."..aku pon pusing la belakang, cari mana la bank yang bukak malam2 buta ni..sekali cari punya cari, baru aku jumpa tabung tu..tabung awek melayu..pakai tudung pulak tu..aku cakap kat member aku, "da pakai tudung tu, tak payah la nak tayang tabung.."
TABUNG AWEK BERTUDUNG

kesimpulan dari post ini..
no1 . kita perlu menabung untuk kesejahteraan masa depan..
no2 . sila sediakan duit syiling yang secukupnya..supaya bila nampak tabung, terus masuk syiling..
no3 . kalo aku nampak 'tabung' amoi, terus muka aku excited..


*tabung dunia..

2 comments:

iXa said...

SUB tu ape? cam sedap je nasi jagung. nak nak :(

esofagus said...

SUB= student union building..a'ah..memang sedap nasi jagung..