Sunday, February 21, 2010

Dasar Ketiak Busuk Keempat

~diingatkan..aku tiada niat nak menghina ahli MLM..setiap manusia ada hak untuk mencari makan minum sendiri..maafkan kawan2 aku kerana mereka kutuk MLM..aku tulis takde niat nak kutuk MLM..aku cuma tak puas hati dengan ayat geng 'tak dapat dihentikan'~



Amirul Hakim iaitu aku tulis
kat page brader MLM tu..
aku tanye " explain cikit, apa yang dimaksudkan "nampak pandai" tu??"
member die balas : "amirul...> bapak kaye ak ckp klau bljr smpai PhD pon...tp x ad duit...ko srupe bangla jual kapet tp jln... ok ke x ok...?mst la x...ye la dh dpt PhD pon x reti nk buat duit...bek x pyah jd manusie..."



Olivia Chin : herm...macam tu ek?


Jasnani Mohamad : sgguh < sopan ek jwpn tu...huhuhuu...


Princess An'nur : aduh.. sakit atiku dgr..aku yg berjuang d final year ni.. rase eeee... geramnye..


Mohd Afif : brader tu sibling rosnah mat aris kot,,,


Fazrul Fahmi Basiran : brade MLM ni mmg mateduitan la.haha. msti boring klu borak dgn die. msti pasal duit


Mohd Afif : hanye mon yg mampu,,"Mon Warrior",,mcm Merantau Warrior la gk,,


Nur Izzati Fidzrus : brader MLM ni bangang, tak lepas skolah kot. thats why cakap macam tu. Sebab tak blaja tinggi lah, sacrifice pun tak reti nak eja. Time tgh ada duit, mmg la orang pandang. Time tade? Semua orang buat bodo kan? Tapi, asal orang ada PhD, bile orang sebut dr ni dr tu, orang respek ? orang tak tanya pun gaji dia brapa. Orang yg cakap macam tu adalah orang yang jeles kot sbb dia tak dapat masuk ipta blaja dapat degree.Thats why I think. Hello... Duit tak bawak masuk kubur pun kalau mati. Oh, dia nak bawak kot. Gile sakit hati sial.


Princess An'nur : sya setuju dgn cik izzati..


Mohd Afif : saba kak,,saba,,kang meletop gung brapi,,,hahah


Nur Izzati Fidzrus : thank you princess :) da meletup da pun gunung berapi semua orang. haha


Mohd Afif : adehhh,,,dmnekah page brader MLM tu???


Nur Izzati Fidzrus : oh.pegi cari nama dia dalam si amirul ni punya fren list. dia tak set private pun. bole tgk sme.


Amirul Hakim :
latest update::die buang statement bangang die.. jap aku bg update
aik??melenting ke??ingat kn pandai buat duit, pandai la ayat yg klr dr mulut tu.

amirul hakim : kau nak tawu tak, supervisor FYP aku, tahun ni aje, da brpe byk geran research die dpt dt goverment..satu geran more than 100k.....

Amirul Hakim * dr goverment..supervisor aku byk duit dan ayat2 yg klr dr mulut die ok aje..takde kasar2..n melenting tak tentu pasal

Luqman Hakim : x de..bapak kaye ak ler yg ckp....klau ko x taw ler...huhu

Amirul Hakim : oic..jap, persoalan aku tak terjawab lg..explain cikit, apa yang dimaksudkan "nampak pandai" tu??
5 hours ago ·


Amirul Hakim : dimulakan dengan aku : aik melenting..bla bla bla


Princess An'nur : haha.. mcm2 la..


Amirul Hakim : http://www.facebook.com/photo.php?pid=213649&id=100000033068152&fbid=108437049167397

sila rujuk di sini..sekarang si mamat luqman hakim tu add fren ngan aku..masa biler die ni fren aku??gmbr profile dok tyg duir rm50..ingat aku heran ke??


Nur Izzati Fidzrus : hahahaa. penat je nak berbalah dengan orang macam tu .


Fazrul Fahmi Basiran : mane page die? mcm klakar je. aku pon nk join bakar brade MLM tu


Amirul Hakim : *diingatkan..mamat tu da buang statement bggang die..statement tu suppose btwn

Amirul Hakim explain cikit, apa yang dimaksudkan "nampak pandai" tu??
4 hours ago ·

(di sini yea..takkan aku melalut sorg2..aku bukannya gila rite?)

Amirul Hakim aik??melenting ke??ingat kn pandai buat duit, pandai la ayat yg klr dr mulut tu.
5 hours ago ·


Khairul Amrullah : siape la brader MLM ni mirul? close relative? abang angkat? kalau bukan ignore je la..

1- abg MLM nak nampak pandai...org yang ambik PHD tu nak jadi pandai.beza tu...abg MLM tau ke niat org nak ambik PHD.die sure ke org tu nak jadi kaya?

2-ikut minat individu la...bangla tu nak jual carpet.. die minat carpet kot.. die keje ngan carpet jadi sronok..abg MLM jgn la kacau bangla tu...

3-smalam ak br lps kna tabligh pasal benda ni..."yang penting niat nak blaja tu." kata abg kopiah..

ish.. nak tulis bnyk ni..mals lak!!


Nur Izzati Fidzrus : haha. nice statement. betul gak tu :)


Princess An'nur : bila de duit.. senang ckit.. berlagak!! benci org cmni.


Fazrul Fahmi Basiran : hahaha bgus ade hasil gak ko kene tabligh semalam. aku rase brade MLM ni pon patut kene tabligh


Amirul Hakim : biase la..suke2 hati add aku..aku rase sbb aku ni fotogenik kot..tak kenal pon..ni si supporter nak add aku..


Princess An'nur : hahaha.. fotogenik? mayb kot .. walalaaaa


Amirul Hakim : ni kalo aku repot kat dr R ni, mau die kata.."what???RUBBISH.."


Princess An'nur : bila bertemu buku dgn ruas.. bru dia tau!! tp heran jg , de yg sokong bro 2.. mmg dr spesis yg sama la 2..


Amirul Hakim : yupp...geng tak dapat dihentikan..


Khairul Amrullah : sebab kenapa anda perlu layan org MLM :
1-anda minat MLM
2-die tu sedara/kenalan rapat anda
3-nak buang masa... suruh die explain detail kaw2... tanye2 soklan sket...lps tu kate nanti saya fikirkan.(best gile bwat camni)
4-dia akan blanja makan!! syaratnye dengar pasal MLM die.. pg je laa... mind kna set kt tmpat lain la masa tu... nak balik cakap nanti sya pkirkan(n tq 4 d food)..ni best gak!!mirul ak rase kau nak kna tarik pasal ada potensi jadi model MLM tu..


Sarah Wani Rahim : wahai hamba Allah jgn terlalu takbur n riak bila berkata2...rezki itu dtg dari Allah...org yg betul2 bersyukur dgn rezki yg Allah bg,tak ckp mcm tu,kt org lain...xpa yon,esuk dia sendri mau tawww...cermin2 kn lah... ;) Org mcm tu buang masa ja layan...


Sarah Wani Rahim : sian bangla jual kapet tu.... ;) rezki halal yg dicari dihina2....ish...


Amirul Hakim : to kerol : haha..ko agak2 MLM tu laku ke kalo aku jd model?hehe


Amirul Hakim : to kak sarah : tu la pasai..dok pi hina bangla jual karpet..padahal tak pikir pon betapa mulianyer rezeki bangla tu..


Amirul Hakim : update??no update..i wonder macam mana la rupa "nampak pandai" tu?


Che Yaya : sgt memandang rendah kemuliaan menuntut ilmu


Amirul Hakim : yess..merendahkan martabat menuntut ilmu..nabi penah bersabda: tuntutlah ilmu sehingga ke negeri china..


Al Bieno : nak kena sekolah semula brader tu bro. suh dia datang jumpa aku.


Al Bieno : hahahaha
apa susah
kau copy gambar dia.
bukak group baru. MLM macam pandai. burn!
fight fire with fire beb.
tapi kau jgn main kuat sgt, nanti dia akan kalahkan kau dgn pengalaman dia.
they will drag you down to their level and beat you with experience.
so biarkanlah diorang bergelumang dgn cara hidup mereka. tak ada apa yg nak kau jeleskan pun kan.
apa yg penting, cari rezeki yang halal.
insyaallah, semuanya OK.


AhFeng Muhaymin : kalo tak kaye tp byk ilmu baek tak payah jd manusia?
tu da canggah ngan Islam..
mamat tu idup tok duit ke?
idup lg makne ngan ilmu bkn duit...
kaya kalo takde isi pe gune..


Amirul Hakim : update!!


Amirul Hakim : Sarozi Hashim : ayat cmtu pun nmpak melenting ke bro.ko ni mcm pompuan la,pompuan pun xsensitif cam ko.sory la.ko emosi apehal?cmni la..cubo ko pk..ngaji tinggi2,ttba blk jd penganggur. nmpak cerdik ke org tu?org yg xblajar tinggi2,tp bw blk kete BMW,apa perkara pertama yg ko pk ttg dia?pk la erk...
2 hours ago · Report

Ida Ogy : ~"Orang yang berjiwa kecil cepat naik darah kalau dirinya dikritik. Tetapi orang yang bijaksana mampu memetik hikmah daripada orang yang mengkritiknya dan mampu menganalisis serta menguji dirinya sendiri."

ermmm..so amirul hakim,jgn cepat rasa tercuka,cubalah lebih terbuka...
12 minutes ago · Report

Amirul Hakim : first of all..thank mr sarozi n ida sbb respon..
sekarang pikir, sape yg melenting..bukan aku yg melenting..si luqman tu yg melenting..jap aku paste ayat die..

"amirul...> bapak kaye ak ckp klau bljr smpai PhD pon...tp x ad duit...ko srupe bangla jual kapet tp jln... ok ke x ok...?mst la x...ye la dh dpt PhD pon x reti nk buat duit...bek x pyah jd manusie..."

plz answer..

nabi penah bersabda : "menuntut la ilmu sehingga ke negeri china"

menuntut ilmu dalam konteks kita sekarang adalah pergi belajar di mana2..sebab apa nabi cakap camtu..sebab ilmu tu senjata terbaik nak lawan kaum quraisy..n ilmu lasts forever..

nothing wrong kalo nak cari duit..asalkan jangan lupe keluarkan zakat..tp byk2 statement especially statement si luqman tu berbisa sangat..
about an hour ago ·

Amirul Hakim Amirul Hakim n kalo kenal si luqman tu, tanye la die kenape die delete statement die tu.
about an hour ago ·


Amirul Hakim : latest update!!!!!

Sarozi Hashim ermmm..ok2 xpe..kita ambik yg positif je....
2 minutes ago · Report

Sarozi Hashim hidup adalah sebagaimana yg kita tentukan...
2 minutes ago · Report

Amirul Hakim orait bro..
terima kasih
about a minute ago ·

Amirul Hakim terima kasih sebab berdiskusi dengan saya..
about a minute ago ·



*sila klik gambar untuk lebih jelas..

No comments: