Monday, January 4, 2010

Nape Orang Laki Suka Tengok Bola

*probably tajuk post paling panjang dalam sejarah aku mengeblog..


orang pompuan slalu tanye aku.."eh, nape laki minat bola?"..aku takde jawapan..benda tu da memang kat darah daging aku..

aku akui, aku takde la power main bola..main game bola pon agak power la, tapi takde la tahap dewa...



antara sebab2 orang laki minat bola..

bagi aku, tu bukan sekadar bola..bukan sekadar 22player + 1ref terhegeh2 kejar bola satu padang..tapi satu passion..satu keghairahan..apabila, target sume orang adalah tiga saje..

1..skor gol kat pintu gol lawan
2..protect pintu gol sendiri
3..menang


bagi supporter2 macam aku pulak, yang mana bila aku yang support chelsea, biler nampak man u kalah, aku boley kutuk kaw2 kat supporter man u n vice versa..

style main setiap team lain2..arsenal main ade style sendiri..memang tak sama dengan chelsea yang main tak lawa pon, tapi effective..

bola tu sangat unpredictable..contohnyer, Man U vs Leed United..team no2 kat EPL versus team ntoh dari divisyen mane ntoh..atas kertas, memang bola kata man u menang..kat atas padang old trafford??ape cete..man u kalah..

bile team kalah, terus aku emosional satu hari..

bile team menang, sampai tido aku still senyum..



so bagi sume wanita di luar sana, jangan persoal kalo bf atau tunang atau suami atau abang atau adek atau ayah kamu gila tengok bola..patut bersyukur la dorang tengok bola dari dok mengayat awek sebelah rumah, tengok video tak senonoh, pergi umah berurut atau menghabiskan rokok daun..

(ade jugak laki tak minat tengok bola)

No comments: