Tuesday, January 19, 2010

Bersanding Zaman Sekolah


Bersanding zaman sekolah..benda ni kembali melintas kat kepala hotak aku time 1bulan yang lepas..time tu, aku dengan budak2 sekolah aku tengah sedap ber-SKYPE beramai2, tiba2 sorang member aku tapi malam tu aku panggil die mangkuk hayun, telah bukak cerita mamat ni couple dengan minah mana time zaman sekolah teknik dulu..mamat tu mula ungkit die ni couple dengan sapa dulu, then bila time kena nama aku, die sebut nama salah satu ex aku zaman sekolah teknik dulu..

fast-forward...

nak dijadikan cerita, time tu aku form5..form 5 = raja kepada sekolah..tingkatan yang paling ditunggu2 oleh semua budak hingusan time zaman sekolah..

standard la zaman tu nak kenal cinta monyet..aku da kenal cinta monyet, ntoh da berapa kali amalkan lagi..

time pertengahan tahun 2004, couple2 time tu ber-situasi seperti cacing kepanasan..sebab ada dua bijik sekolah teknik yang cekgu2 dah cekup budak2 couple..



sekolah pertama, SMT Ipoh..time tu, aku dengan budak2 aku singgah jap sekolah tu..ade la sembang dengan budak2 pengawas dorang..then,aku tertanya budak2 sana
AKU : eh, teknik ipoh ada buat apa2 tak dengan budak2 yang kapel?..
PENGAWAS JR : ada bro, cikgu displin susun kerusi pair 2bijik 2bijik kat atas stage and panggil nama budak yang ber-kapel lepas perhimpunan..kena la dok bersanding kat atas stage..
AKU : perghh..mesti malu gila..(sambil tersenyum kelat)



sekolah kedua, SMT Bukit Minyak atau SMT Sbrg Prai kot..aku ada member sekolah sana..kapel gak cam aku...die cerita, once upon a time, time budak2 tengah sedap melahap dan men-teng-kedarah kat kantin, tiba ada annoucement nama budak2 yang tengah hot kapel berkumpul depan bilik pengawas(dekat kantin jugak)..then, pengawas(pengawas lagi..ish3) susun kerusi pair 2bijik 2bijik kat tengah2 kantin, and kapel2 tu kena la duduk kat kerusi2 tu sambil tunggu turn kena interbiu dengan tok kadik a.k.a cekgu displin..
dialog antara member aku iaitu MAT dengan awek die dan cekgu displin..

CEKGU : ha kamu(sambil muka pandang MAT), da berapa lama kapel ni?
MAT : baru aje cekgu..
CEKGU : jadi, kamu tiap2 masa include time prep dok ingat dia?(tanya CEKGU kepada MAT, samada MAT dok angau tak kat awek die 24/7)
MAT : tak cekgu, kadang2 je..
CEKGU : ha kamu pulak(sambil pandang tepat muka awek MAT), kamu dok ingat dia tiap2 masa ke?
AWEK : ya cekgu..tiap2 masa saya ingat dia
CEKGU : macam ni ke ciri kamu nak buat laki..kamu ingat die 24jam, die pulak bolek ingat kamu kadang2 aje..
CEKGU : brop brep brop brep(berleter)..

setelah beberapa minit
CEKGU : ok la MAT, kamu boley terus masuk kelas..ni saya nak interbiu kekasih kamu ni..
(awek die kena interbiu sampai menangis2..cinta MAT tak kesampaian)




Time kat sekolah pulak, tiap2 hari isnin aku risau..mana la taw, kot2 cekgu displin akan panggil nama aku dengan awek aku time tu..da la couple aku time tu top5 paling hangat zaman sekolah...(tu la, sapa suruh kapel dengan pegawas)

aku berdoa tiap2 hari isnin badan beruniform, jangan la aku dengan awek aku time tu kena panggil pi depan..da la dua2 budak silat, sah2 pakai baju silat yang kaler itam tu..nanti mesti orang kata "perghh, sama cantik sama padan..pakaian pon da sedondon"

2 comments:

Anonymous said...

yun...ako hengatkn kisah ko td..penat bce spai abes...hehe..bl nk calling2 ako blik?..

esofagus said...

haha..lupe nk bgtaw, penutup nyer, sekolah aku tak jadi buat bersanding..

ala, aku balek raye cine..tguuuuuu