Sunday, January 17, 2010

Apa Kutuk2 Nama Bapak


Dulu..

aku sekolah rendah 2nd half of 90's...

aku sekolah menengah time 1st half of 2000's..



mat saleh cakap pergi sekolah especially high skol ni meng-tensionkan dalam drama2 dorang macam cite the O.C, gossip girl, 90210 and bla2 so on...

aku cakap "damn right"..dulu zaman sekolah, tiap2 hari mesti ada orang cari pasal..time skol rendah, takde la ketara sangat..time tu, budak kalo tak puas hati aje, mesti kutuk nama bapak..aku jarang la kena sebab time sekolah rendah aku agak nerd cuma tak pakai seluar kat atas pusat aje..aku time tu tak berani nak gaduh balek, ye la, badan aku kecik time tu..

time skolah menengah lagi laa...budak2 jenis tak hengat punyer kutuk name mak bapak..aku pon tak paham, camne la trend ni boley start..boley kata macam satu malaysia punyer penyakit..1malaysia betol..mungkin sebab takde hiburan kot..tu yang main kutuk-mengutuk tu...

kalo yang ke tahap lagi jahiliyah..dorang start main kutuk nama tok and nenek pulak..dorang sanggup bukak buku laporan tahunan yang ade detail pasal diri sendiri and parent semata2 nak cek nama tok..

member aku..bapak die name Zaman..budak2 kalo nak kutuk die senang aje, dorang nyanyi lagu xpdc-titan perjalanan kat depan muka member aku tu..nase baek muka member aku tu itam, kalo tak boleh la nampak tahap 'merah sebab panas' kat muka die


lirik lagu tu

Titian Perjalanan
Artist: XPDC


Siulan kedamaian
Nanti kepulangan
Saat di tunggu hampir lumpuh
Tenang ku rindukan
Bayangan semalam

Sedetik kita bertemu
Dalam impianku
Tak pernah luput gambaranmu
Bina cinta satu
Ke mari sayangku

Perjalanan dititian
Masa kita perlukan
Perjalanan masa kita

Seminit kita berlagu
Ada lagi waktu
Dalam ingatan tulus insan
Kita mahkluk Tuhan

Perjalanan dititian
Masa kita perlukan
Perjalanan masa kita

Zaman berzaman teguh ikatan
Sempurna insan
Itu harapan padamu
Ku harapkan

Zaman berzaman tinggal harapan
Sempurna kasih
Kita dendangkan berlagu
Aku dendangkan
Kita dijadikan



datang part zaman berzaman tu, sume nyanyi kuat2


p/s : aku tak paham la..nape la aku punyer pasal, nama mak bapak aku naik..

No comments: