Monday, January 25, 2010

Akak Mulut Bau Longkang



Selalunya, time hari2 yang ada kelas, aku akan beli paper kat kedai buku di bangunan SUB kat uni aku..ala dekat aje dengan cafe yang aku dok selalu makan..

Kat kedai tu, dulu ada dua orang akak dok jaga, satu tua and satu lagi muda..yang tua tu ok aje tapi yang aku nak cerita ni si akak yang muda tu..die punyer mulut, haihh tak taw la aku nak cakap camna..macam mulut mami jarum..

Dulu time aku 1st year, penah die kata rambut aku punk..terus aku mogok tak nak beli paper kat kedai die selama 1bulan..nasib baik dia cakap rambut aku cam rambut punk, pergi buat dia kata rambut aku cam woody woodpecker, mau aku bakar kedai dia..

Akak ni kan, da la mulut die bau longkang, muka tak penah nak senyum..yang taw, tiap2 ari bukak kedai, mekap nak maintain aje tebal..

Tadi aku dengar lagi ayat mami jarum dari mulut die..die cakap dengan mak cik depan aku..

" Eh kau nak tawu tak, jiran aku semalam, pergi keje pakai tudung..!?"(dengan nada yang penuh annoying)

Dalam hati aku pulak berkata..

"what the hell ko nak judge die tiba2 pakai tudung time negeri tengah berkabung ni..biar la, benda elok tu..yang kau pulak, bila nak berkabung mulut tu"

Seingat2 aku la, tiap2 kali aku pi beli paper, tak pernahnya dia nak senyum kat aku..penah sekali aje la senyum, tu pon minggu lepas..time tu aku nak beli paper time lunch hour, tinggal paper THE STAR aje..so aku ter-speaking " is this available? " sambil pegang newspaper tu..then tiba2 die senyum kat aku, sambil mengeleng kepala nak bagitaw tarak sapa pon ambik..

Nape time aku speaking baru die senyum..entah la labu...

No comments: