Saturday, October 24, 2009

Syaitan dan air todi..



Soalan : apakah pertalian antara syaitan dan air todi a.k.a arak??
Jawapan die : air todi tu kan air kencing syaitan..

Ok2..straight to the point..aku saje nak ulas pasal game besar boom-ke-ba-boom weekend ni..Liverpool vs Man United..venue : Anfield..

Sebagai sorang supporter yang takde kaitan(gua support Chelsea), gua harap2 la sangat Liverpool yang harimau terluka(sebab da straight 4x kalah) yang kehilangan kedua2 taringnya(Torres ngan Gerrard) dan le membaham atau at least draw ngan man u..Lebih tepat aku harap Liverpool menang naseb ngan man u, sebab selalu sangat man u menang naseb..

Tahun lepas, venue same jugak, kat anfield..liverpool vs man u..aku ingat lagi time tu bulan puasa..game start kul 7.45malam..aku memang da plan nak pi semayang tarawih malam tu..so, aku singgah jap tengok game..situasi same jugak, torres ngan gerrard tarak maen..aku cakap kat member aku awal2, rase macam man u menang aje sebab tahun lepas(2007/2008) Liverpool kena teruk ngan man u..


Kalo x silap aku, time game tu first time alex ferguson(AF) taruk player kuat2..tevez maen 1st eleven game tu..time aku datang tu, tevez baru aje skor goal..terus supporter man u yang poyo menjerit hengat x hengat punyer..supporter Liverpool pon jerit “ ala boleh la..torres ngan gerrard x maen”..aku lepak aje tengok..then, minit keberapa ntoh,(belum azan isyak lagi), Liverpool dapat gol..own goal kalo x silap aku..xingat sape skor..1-1..

Aku pon tak jadi nak pi terawih malam tu, sebab dalam hati aku cakap “ni macam best aje ni”..aku yang da memang siap pakai kain pelikat+kopiah pon keep on lepak..rupa2nyer, ramai gak yang gaya macam nak ke masjid tapi melencong tengok bola..ujung2 game, Babel yang power takat suam2 kuku tu rembat masuk..sebijik macam stail gol yang tevez skor previously..tarak orang marking..terus hysteria 1 dunia..liverpool akhirnya berjaya titik man u..giler betol..

Full time 2-1..liverpool menang..

So untuk supporter Liverpool, dun wori..tahun lepas boley buat, tahun ni xkan x boley buat..

Kepada supporter man u, ala kalo takat menang 1-0 atau gol naseb tu, x payah la nak bangga sangat..chelsea boley titik Liverpool yang torres and gerrard men sekali 2-0..

Second round time maen kat old Trafford x payah cakap la, vidic ngan van der sar yang kunun2 nyer power giler sebab da berapa game x bolos tu kena titik kaw2 ngan torres, gerrard, aurelio and dossena..man u skor gol awal, ronaldo skor..

Teringat lagi gambar gerrard cium camera..aku terus buat gambar tu wallpaper sebab macam kelakar..

Prediction : man u menang..menang naseb..haha..kalo giggs perform la..
Dalam hati : livepool menang..

No comments: