Thursday, October 22, 2009

Real Madrid 2 Ac Milan 3



Venue : Santiago Bernabeu
Jam : 2.45pagi(waktu Malaysia)
Event : Pertunjukkan sarkas..

Haha..giler lawak aku tengok game real vs Milan..sekor2 kaki buat lawak..

Badut #1 : Dida..
Serius lawak mamat ni..Granero sepak bola ke arah ko..then, ape yang ko buat..ko tangkap then ko rebound jap bola..peh tu bola terkena lutut..raul datang serbu ko..ko gelabah..pejam celik,die tolak bola ke kiri ko..terkapai2 la ko nak sambar bola..raul sepak..gol…
Then, nyaris2 ko bagi goal no3 kat real..again..kes tangkap x melekat..aku rase la, better ko praktis tangkap ayam kat kampong..mane taw grip tangan ko bertambah bagus..

Badut #2 : Cassilas..
Mat jambu..ape kes Milan baru dua kali try on target, terus goal dua2 kali..yang ko jadi samdol tu gi keluar betol2 sebelum pato skor goal pertama champion league apesal..diulang, goal pertama dalam champion league..for sure ko x boley tepis bola tu..silap2 kena kad merah terus..aku rase la..ko tengah dok berangan kot sampai x sedar pirlo shoot jauh..same kes ngan victor valdes(1st goal rubin kazan)

Badut #3 : Ref..
Ni lagi satu kaki buat lawak..zambrotta tekel benzema dari belakang..ceit tarak penalty..lagi satu, please explain tu me, apesal thiago silva punyer goal disallowed…

Badut #4 : Badut feveret aku ni..Ronaldinho..
Betul2 lawak malam ni..awat la hang lambat sangat panaih..adoyaiii…first half and awal second half memang hang lawak giler..tahan bola x kena..macam2 la..serius lawak..budak kat belakang aku da buat lawak da kat hang..makin kuat la aku gelak..kat ujung2 biler da perform, hang kena tukaq ngan flamini..yang hang pi tolak kepala raul tu apasai??kan da nak bergaduh dua2 team..tak pasal2 nesta kena kad..

Petualang #1 : Sergio Ramos..
Tak bagus langsung dari segi defensive semalam..ngan ronaldinho yang da out-form atau off-peak pon ko gabra..takkan masih terkenang performance ronaldinho time tahun 2005/2006..time die jadi man of the match game el classic kat bernabeu..ala yang sampai sume supporter real madrid berdiri tepuk tangan(standing ovation)..

Petualang #2 : Marcelo..
Sama macam Sergio ramos, bagus time serang, tapi time defend macam najis..awal2 game ko da kena ayam ngan pato..then, pato senyap cikit..second half, biler die men centre, ko relax aje..perasan x time dua2 gol pato, ko senang2 aje macam lepas die..da la pakai mouthguard, ingat men ragbi ke.??

Hero : ALEXANDRE PATO….!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Memang striker feveret aku..kalo x percaya, Tanya member aku..aku lagi prefer die dari Sergio ‘kun’ aguero..aku still x paham awat la die ni tak nak pi join ancelotti kat Chelsea..kalo la die partner ngan drogba, memang marvelous..aku rase dari tiga kali shot on target ko, dua kali goal..memang superb..tembus gawang casillas pulak tu..

Aku harap tahun depan, ac Milan out dari position top4 kat serie A..kebetulan pulak, larangan pembelian kat Chelsea ditarik balik atau berjaya di-diskaun kan oleh Michael platini..ko nak sangat2 men champion league…then, Chelsea offer 50million and ko akan datang ke Chelsea..aritu offer 40 million, tapi tak mau blah..jual mahal..

Ronaldinho vs Kaka??
Ermm..mesti la kaka yang menang..cume berada di pihak yang kalah aje..


Kesimpulan : real Madrid gagal exploit pertahanan ac Milan yang agak mickey mouse time awal2 game tapi kat ujung game, macam popeye the sailor man..ac Milan berjaya exploit pertahanan real Madrid yang memang mickey mouse club..sekian terima kaseh..

“The Beautiful Game”

No comments: