Tuesday, October 27, 2009

Me versus myself


Pagi tadi aku buat presentation UGP1(undergraduate project1)..

Alhamdulillah sume ok..ade la satu soalan pelik aku x boley jawap..

strategi aku time minggu lepas, yang time aku jadi 'bidan terjun' dengan tolong buat presentation untuk group aku banyak tolong aku sebab lecturer subjek corrosion tu, adalah examiner aku..

kebetulan pulak, tiga minggu lepas, aku ngan group aku present ramai2 kat depan untuk subjek profesional ethic..time tu, aku macam besa la, mesti kena part discussion(discussion part paling susah) yang susah lagi terkeliat lidah nak pronounce..giler ape, ntoh ayat english mane kitaorang ambik...

so senang cite, disebabkan aku da present dua kali sebelum aku punyer UGP presentation, so aku berjaya present ngan aku..aku rase la dari 100% aku boley bagi, aku rase aku da bagi 88%(number 'ong' hehe)..

frankly say, aku rase musuh utama setiap orang time buat presentation adalah diri sendiri..dan bukannya panel examinar..kesah ape ngan panel examiner,kalo dorang tanya soalan, jawab je la..

strategi aku hari ni, adalah aku datang awal and aku join sesi kul 8 sebagai observer..sesi aku pulak kul 10.30, aku pulak bila aku da bosan tunggu sesi kul 8 habis, so secara automaticnye nervous aku akan ilang..bile nervous aku da ilang, aku akan secara automatik ready and nak settle kan benda alah tu..

ermm..kalo aku masuk rancangan fear factor, rasenyer the biggest fear aku adalah diri aku sendiri..yang mana kalo aku boley push aku punyer darkside, memang tarak ape yang perlu ditakutkan..

Syukur Alhamdulillah(pronounciation macam dalam iklan hai-o..haha)

sekarang aku rase bebas sangat sampai aku rase macam nak pi mandi laut and tanned kan cikit kulit aku..

No comments: