Saturday, October 3, 2009

Aku berbulu2



Sememangnyer badan aku berbulu dengan bulu roma dan bulu2 laen seperti bulu kening, bulu ketiak, bulu idong dan lain2..Tapi semalam punyer pasal telah menyentapkan perasaan aku..

Kat kolej aku, ade dua bijik gelanggang futsal..yang ade bumbung and yang tarak bumbung(x luper, gelanggang bola sepak pantai..one n only kat universiti gua)..start sem ni,court yang ade bumbung tu kalo nak gune, memang kena booking 3ari sebelum nak gune..so, petang rabu aritu, member aku, aku panggil J pi le tempah kat opis..ok, da fill form, and then mintak signature..da approved..

semalam, kul 9 malam, member aku yang da booking aritu iaitu J pon ajak kat aku ngan rumate gi turun court futsal..aku pon kata ok la..nak tukar seluar jap..then, aku lalu depan bilik member aku yang laen dorang x siap lagi..dorang cakap, xpe..turun la dulu..aku pon turun la pi court futsal..ade rumate aku ngan J..then, time tengah2 warm-up tu, ade geng pak arab dalam 4-5orang masuk court..kitaorang cakap la, yang kitaorang da booking..then sorang tu cakap"ok nevermind..u play first"..kitaorang pon dalam ati lega la..ye la paham2 le perangai pak arab camne..(dorang aje yang betul)

then, masuk pulak geng indonesia..kitaorang pon cakap le bnde same..dorang macam nak argue cikit..then, aku mintak si J pi ambik form yang diapproved tu sambil rumate aku pi panggil member2 aku yang len yang patut men futsal, tapi lambat turun..Pak Arab makin ramai..geng Indo da ciao naek court atas..

(Kos aku memang budak melayu cikit)..turun la dalam lagi 4orang x dicampur aku, rumate..yang pak arab makin ramai, 10 orang..punyer le biadap, suke2 sepak bola dalam court..x respect langsung aku ngan member aku..then sorang pak arab tu sebuk la dok tanye "what time that u booked?" n "when did u booked this court??"..kita orang jawap la " booked from 9pm until 11pm)..time tu da kul 9.430..geng2 arab ni da kaco 30minit kitaorang..

then, ade sorang budak melayu yang memang dok skali ngan geng arab tu datang kawtim ngan member2 aku..aku malas nak cakap..die tanye "takkan banyak ni aje geng korang?"..member aku balas"ade lagi yang nak datang"..budak tu kate " dari kite dok buang mase tunggu geng korang yang x datang lagi tu, ape kata kita men dulu"..member2 kata ok..then, budak tu speaking kat arab2 tu "ok fren, we can play..king rules"(king rules- men 4 lawan 4,sape skor 2goal dulu, menang and stay..yang kalah keluar)..

then, kitaorang sound budak melayu tu, "eh apehal kita orang kena keluar..kitaorang booking"..sorang member aku tibe2 pi ke arah budak tu..x puas hati..cara macam nak gaduh..then budak tu tarik balek cakap die " fren2, we play 5 vs 5..no king rules..who tired, rotates with others(lebih kurang camtu la)"..so kita orang men la 5 lawan 5..J x sampai lagi, die pi ambik surat..

memang tercunggap2 la lawan ngan geng arab tu..dorang memang power giler men..kitaorang jarang giler men, 1sem tu, x taw berape kali men..kitaorang kena titik kaw2..ngan geng arab..lepas tu datang J, ngan 2lagi geng..kitaorang rotate player..tapi still kena titik ngan arab2 tu..boley kata dorang skor double dari kita orang..


cukup kul 11, tibe2 sorang arab tu bising..cakap da cukup kul 11(padahal die kaco time waktu kul 9 tadi, x sedar)..then,kitaorang lepak tepi jap..so, sekarang men 4 vs 4..king rules..dorang dua team..kitaorang dua team..sekali ade kitaorang menang..hampeh betul..

siap sorang player tu, da le gelap, pakai baju ac milan number 10(seedorf)..setiap kali aku face to face ngan die, mesti dalam ati aku cakap " alamak, seedorf la pulak"..

da la..tak larat nak cite..
#1 yang aku x puas hati, da le foreigner, respect la cikit local..
#2 pulak, da orang booking, jangan dok sibuk nak men
#3 pulak, da tu court orang, jangan le memandai2 buat rules sendiri..
#4 dorang memang power giler..

1 comment:

oniechan said...

erm,sure bdn diorg pon lg besar~ msti cm seram2 gk nak maen dgn diorg..kne sekeh cket,da tercampak..adess