Saturday, July 10, 2010

Twilight : cerita 2

ini bukan review filem TWILIGHT..harap jangan kecewa


Tadi gua berjaya melayan TWILIGHT : ECLIPSE kat wayang area skudai..dekat aje..ade la 10minit dari kolej gua..wayang kecik je, tapi ok la..better ada dari takde kan kan kan??

Aku tak mau review filem..yer la, gua pon tak reti sangat review2 benda ni..kadang2 ada cerita gua layan, tapi orang lain kata cerita tu haprak..ada cerita gua rasa betol2 haprak takde storyline, tapi ada orang cakap action dalam movie tu gempak tahap king kong..

Tadi time pergi tengok tu, gua rasa gua satu2nya lelaki solo perseorangan yang tengok movie di wayang yang full-house tu..yang lain2nya, adalah couple atau sekelompok awek2 atau segerombolan kawanan lelaki dan wanita...

Then, aku dok seat baris belakang skali..senang cikit nak ubah2 kedudukan badan tanpa hirau pandangan orang lain tergangggu(kalo aku dok baris tengah)..sebelah aku ada couple yang muka agak matang seperti orang bekerja..si awek dok sebelah aku..manakala si balak dok sebelah awek die(of course la kan)..

Yang membuatkan aku agak berbulu dengan couple tu adalah si awek tu nak mentarbiahkan balak die yang tak penah tengok TWILIGHT sblm ni..tapi masalahnya balak die takde knowledge atau tak penah ambik port pon pasal movie tu..awek tu boley plak buat sinopsis TWILIGHT & NEW MOON kepada balak dia..dan, suara dia tu berkumandang masuk ke gegendang telinga..annoying beb..annoying..

Gua datang tengok movie tu sebab nak layan feeling..nak ber-resonance atau menyamai frekuensi hati dan perasaan aku yang sememangnya jiwang..bukannya nak dengar orang tumpang ber-sinopsis kat sebelah cuping telinga kanan aku...

Sampai aku terkata dalam hati, "haisshhh palat betol...kalo camni la, better aku beli dvd..pasang kat laptop n taruk headset kat telinga..pasang volume kuat2 sambil tutup lampu..baru feel.."

Owhh..by the way..kalo nak tarbiah balak untuk layan TWILIGHT, beli la dvd kat dia..kalo dia layan terus ECLIPSE tapi takde knowledge, memang kena pakai RAM tinggi baru boley pick up..

No comments: