Friday, July 23, 2010

Aku bukan Unta

semester pertama sebagai budak master ni, aku ambik 3subjek teras + 1subjek umum..ambik 12kredit aje..malas nak carry banyak2 macam unta kat padang pasir..

salah satu subjek tu adalah adv eng math..korang paham kan shortform..aku tak mau tulis nama penuh, kang2 free2 aje orang google terkeluar blog aku..

subjek ni tough la..setiap minggu ada quiz..mungkin untuk semua orang sentiasa alert & tak study last minit sebelum pergi jawab test..



nak dijadikan cerita, time aku dengan kawan aku tengah lepak2 di working station aku(yang mana dikongsi oleh ramai orang), tertiba ada brader final sem master ni datang tegur kawan aku..

Brader : Study Adv Eng Math ke???

Member : A'ah..

Aku : (toleh pandang brader tu)

Brader : ala, senang aja subjek ni..saya dulu skor A..kamu boley tak skor A??

Aku : ermm..boley la kot..(sambil tersenyum kelat)



then brader tu sembang la 'pang pom pang'(cakap banyak atau sembang kuat) pasal dia dulu..yang kunun2nya dia la yang paling excellent dalam kelas..kemudian, kawan aku bertanya..

Member : soalan2 dia susah tak??

Brader : susah la jugakk..

Member : ramai tak yang skor??

Brader : kalo yang budak baru first time ambik, skor biasa2 je..sapa yang ambik second round, skor A la..

Dipendekkan cerita, brader tu pon blah dari meja aku setelah berborak..Kemudian aku tanya kepada member aku..

Aku : eh, tadi brader tu cakap "sapa yang ambik second round dapat skor A kan??

Member : a'ahh..

Aku : ntoh2 brader tu ambek second round kot tu yang konfident cakap dia dapat A..

Member & Aku : hahahahaa...

No comments: