Friday, July 2, 2010

Siri Menyampah 5

Siri menyampah kembali...ho ho liaoo...

Aku MENYAMPAH kepada segelintir manusia yang dieksploitasi oleh pihak2 tertentu untuk berdemonstrasi..

apabila mereka itu adalah orang kampung..yang kurang jelas terhadap sesuatu isu..yang mana mereka mengharapkan berita arus perdana untuk mengetahui perkembangan tanahair..

yang mana mereka hanya mengetahui berita dari satu pihak..

aku MENYAMPAH apabila mereka 'dipaksa' untuk berdemo di tengah panas..tanpa sebarang khemah di atas kepala..

aku MENYAMPAH pabila mereka 'diprovokasi' oleh pihak2 yang mempunyai kepentingan tertentu..

aku MENYAMPAH pabila tiada siasatan yang dilakukan tentang perkara itu..biar la siasatan dilakukan dahulu baru dihukum siapa salah siapa benar..

Ini tak, pantang dikritik sedikit, pasti ada yang melenting..padahal kritikan ada dua jenis, kritikan membina dan kritikan yang merendah-rendahkan..

Wake up my people..let justice reveals it..

*ada demo yang aku setuju n ada yang tak..post ini untuk demo yang aku tak setuju

No comments: