Saturday, March 20, 2010

Touching siot


dari blog emo


thanks sangat2..sebab berjaya membuatkan aku sedar dalam hati ade taman..

dulu..aku kenal handle ENGLISH CAMP..ala jadi fasilitator..sebelum ni, aku tak paham ape la yang best sangat jadi fasilitator..terkejar sane, terkejar sini..budak2 gelak kat kita..kita nak sekeh budak tu, tapi tak boley sebab nanti kita tak dapat sijil..

then, lepas aje handle korang2 semua(kalo anda merupakan pelajar STF euphorian 2008-2012, kalo tak, sila abaikan perkataan korang2 itu) dari kul 8am sampai 10pm kot, tibe2 aku rase sedih tahap gaban..last time aku sedih macam ni time aku tengah drama sheila rusly..ooohh tidakk..

balik aje bilik..aku tengok mesej yang korang tulis time aku tampal kertas kat belakang badan aku.."touching siot" kata hati kecil ku..

besok tu, aku tengah buat modeling kat lab medi-teg, aku tanya kat sorang member aku yang fasi malam tu jugak "eh, ko tak rase sedih ke?"..member aku jawab "sedih la bhai..tak budget dorang appreciate kite sampai camtu"..


dari blog husna


kemudian korang add aku kat FB..excited giler aku..haha..

time tu, korang panggil aku SIR AMIRUL..

aku ade tanye balek.."kenape panggil sir?"

budak tu cakap.."sebab sume cekgu lelaki kat STF kitaorang panggil SIR"


dari blog husna


time tu, aku nak aje cakap kat budak2 tu.."korang tak boley panggil saya SIR, sebab saya bukan cekgu korang..lagipon, kalo ikot style British, perkataan SIR tu bagi maksud tinggi taw"

then aku terpikir balek..mungkin aku bukan cekgu secara formal kat budak2 ni..tapi aku lebih kepada motivator atau cekgu dalam kehidupan seharian..

cam haritu..ade sorang tu bagitaw yang die tak suka ngan groupmate die time english camp..

aku cakap kat die "dulu..time 1st year..sir tak suka certain budak auto yang dok terpekik melolong berlagak nak mampus ngan motor 125z dorang..then, time workshop(5days a week selama 6minggu ke 8minggu tak dapat aku nak ingat) sir kena masuk group budak auto..dalam hati sir, "ohh damn..celaka betol..camne ni, da la sir berbulu dengan dengan budak2 auto"...

kemudian, dah masuk group dorang, sir terpakse la men-simbiosis-kan diri sir untuk meneruskan survival kan..then baru sir sedar, best gak kepala hotak dorang tu..sampai sekarang, da 4th year, kalo selisih aje, mesti ade borak2 sekejap atau cikai cikai pon angkat tangan"


bermaksud : kadang2, kita terpaksa menurunkan sedikit ego kita dan bergaul dengan orang2 di luar kroni2 kita..mana taw, besok lusa tulat tunging, dorang akan tolong time kita susah..



aku suka borak dengan budak2 ni..sebab dorang happening..masing2 ade personality yang giler2, kontrol cun, perangai tak senonoh dan bla bla bla..paling best, dorang budget boley kelentong ting tong dengan aku, tapi last2 kena balek..aku cam biase la cakap "ala sir ni umo22tahun, awak tu baru 15tahun..sir da lame dah idop.."

pesanan : gud luck for ur pmr..make me proud ok!!!!bila lagi aku nak tumpang bangga..

1 comment:

stooges6-iic said...

aku tumpang touching, bley?? terharu giler siyot...tingat tyme aku jadik part-timer teacher while waiting SPM result...;-( (tak sangka dlm ati ader taman, yer bang...hehe)