Friday, March 12, 2010

Lecturer aku pesan...dot dot dot..

Aritu kan aku ade cakap yang aku tengah cari tempat untuk sambung master kan..kan..kan?

Point no1..
so, ari rabu minggu lepas, selepas kelas ganti yang di-fast-forward-kan, aku pergi borak ngan lecturer aku..lecturer subjek engineering and safety management..aku borak pasal master in safety, kenape takde kat utm tapi ade kat usm, upm and um dan best option..

die cakap..memang takde kat utm..die cakap, kalo kamu betol2 berminat nak buat safety, kamu keje dulu at least 1year and then, buat certificate ngan NIOSH..then baru koje sebagai safety officer..

aku tanye..kalo buat master by research kat upm, usm n um camne pulak?..die cakap..rugi kalo kamu buat master terus..sebab kalo kamu nak buat safety, kamu kena ada working experience yang mana kamu terdedah dengan isu2 safety ni..(a'ah, betol gak..)


Point no2..
aku borak dengan sorang member aku..die tengah sambung phD sekarang ni..aku tanye la, biler fakulti offer budak buat master atau phD?die cakap time exam week..
master = pointer atas 3
phD = kalo dari degree, wajib 1st class


Point no3..
aku sembang dengan sorang member aku ni, yang motor die kene rembat time prank besday aritu..die cakap budak yg pointer atas 3.25, fakulti offer buat master dengan jadi RA(research assistant) sekali..


Point no4..
Aritu member aku, budak uniten buzz aku..die tanye "tengah buat ape?"
aku cakap la "tengah cari tempat and course untuk sambung master.."
die cakap.."wahh, best nyer dengar hang nak sambung master.."
die siap bagi link uniten lagi kat aku..thanks kawan!


Point no5..
kalo tak silap aku, 20 n 21hb ade UK education fair kat KL convention center..tapi yang tak best nyer, next week tu aku ade berduyun-duyun test..sume lecturer nak buat time tu..


Point no6..
tadi time kelas..lecturer aku(sila rujuk point no1), die cakap better sambung terus buat master dan buat fulltime rather than buat part time master atau tunggu da ade gurlfren(hahaha) baru buat master..paham2 la isu komitmen kat kucing jiran sebelah rumah..

lagi satu, kalo buat fulltime, yuran lagi murah than buat part time..


Point no7..
aku ade bagitaw kat dua2 orang akak aku pasal option nak sambung master..dua2 sokong..salah satu sebab, sebab aku ni muda setahun dari budak2 yang sebaya dalam kelas aku..so basically, tak rasa rugi sangat la masa kalo aku sambung master..


FYI, cgpa aku sekarang 3.26..maybe ade cakap, ala poyo la mamat ni..pointer 3.26 pon nak kembang setalam..

helo helo, ko masuk dulu kelas aku, baru ko tawu senang ke susah nak skor A..

option aku kalo nak sambung master kat utm adalah mechanical pure, mechanical-industry, mechanical-manufacturing and mechanical-material



*cerita yang best tahap baboon..direkemen kan..



*selepas aku tengok kat dvd rm5, baru aku mengerti pasal ape cerita ni menang..best jalan cerita die..tak macam cerita perang lain2..

No comments: