Thursday, March 4, 2010

Bercakap


*gambar ni maybe akan membuatkan orang tak puas hati..tapi itu la realiti..

Dua malam lepas..time aku tengah sedap2 mencari tempat2 nak sambung masters selain dari UTM ter-cayang, tiba2 member online(tak penah jumpa) buzz aku..

aku pendek kan cerita yeeeee..walaopon tu bukan style aku, yang mana aku jenis suka cerita panjang meleret berderet2 macam LRT..

Miss Y : weit..ko tak apply masuk malaysia top host ke?
Aku : tak la..apesal?
Miss Y : takde la..ko kan banyak cakap..
Aku : ni puji ke perli ni??
Miss Y : dua2..haha..
Aku : haha..cilaka..mane ko tawu aku banyak cakap..jumpe pon tak penah..
Miss Y : takde la, ni chatting pon banyak pulak story ko nak cerita kat aku..

Yup, selalunyer..90% time lepak2, aku akan bersembang mambang dan bergelak ku-kah-ku-kii..kalo aku terdiam tu, samada aku takde mood atau aku sakit perut..



*ade orang cakap..sexy siot mulut ko..cam angelina jolie..time tu aku baru menguap..


facts tentang mulut aku yang sexy ni..

->aku selalunyer akan bercakap biler aku ade knowledge pasal benda itu..kalo aku takde knowledge, aku akan dok diam2 macam katak pisang yang tengah aim kat lalat2 di sekitarnya(umpamakan ilmu itu bagai lalat..banyak sangat kat sekeliling kita, tunggu kita nak sambar ke tak)..

->aku penah kena reject time nak wakil sekolah untuk english debate..siot betol..yang replace aku tu budak form4 dari sabah..

->selalu kalo group presentation, aku yang kena present bahagian discussion..yang mana bahagian discussion tu selalunyer AYAT-AYAT BERBELIT, kena bagi EXPLAINATION PANJANG LEBAR, ade GRAPH PELIK2 yang perlu dijelaskan..

->tapi slide bahagian discussion tu la paling sikit..tu yang aku suke.. betol.betol.betol..

->kadang2 time present kat depan..otak aku berlawan dengan mulut aku..seriously, gua tak tipoo..ahad lepas time presentation short course, otak aku suruh sebut VACATION, tapi mulut aku nak VISITATION..terus lidah aku terkeliat nak sebut..VArr-Bruuu-Beeeeerrr....penah dengar tongue twister??ini aku tengah mengalami 'tongue and brain twister' pulak..

->dulu time darjah dua, cekgu kelas aku suruh aku pi story-telling kat perhimpunan..depan semua budak2..aku da prepare da weekend tu, tapi paham2 la bila ramai sangat orang pandang aku..so aku panik..story telling aku time tu adalah
"once upon a time, there are a man like to plays with trumpet..that's all thank you"..
terus semua orang tak jadi tepuk tangan..aku pon berjalan slumber masuk dalam jamban kemudian hantuk2 kepala kat cermin..

->time presentation..aku suka taruk gambar..ayat2 cikit(sebab aku tends untuk bace terus dari slideshow)..so kalo naseb baik, aku goreng sampai terlebih masa..kalo naseb tak baek, aku sengih cam kambeng gurun aje la kat depan..

->memang betol lidah lebih tajam dari pisau..aku penah gak terlepas ayat2 bangang..and kalo aku cepat tersedar, aku mintak maap la la tu jugak..kalo tak, sori la yea kawan bertukar lawan..

->kadang2 ayat yang terkeluar dari mulut aku ni memang pelik2 cikit..let says, kalo aku cakap "perangai cam kambeng gurun" means "bukan salah kambeng tu tak nak mandi, tapi da kat gurun air tu cikit sangat2..so berjimat"..bukannyer aku nak cakap ketiak ko bau cam kambeng..so, korang kena analysis ayat2 aku dua-tiga kali bagi memahami apa yang aku nak sampai kan..

->tapi cam semalam..aku cakap kat member aku.."haram arr, budget HOT!"..memang aku maksud kan si polan binti si polan tu budget HOT..

->aku memang suka sindir orang..selalunyer straight forward tapi dalam ayat2 yang kelakar..so jangan pikir aku nak buat lawak time tu..

->dan akhir sekali..salah satu tujuan aku tulis blog sebab aku banyak sangat nak cakap..tapi takde orang sudi layan..so, aku publish aje la kat blog..

No comments: