Thursday, April 22, 2010

Politik taik kucing


siapa yang sempit idea sekarang ni?


berbalik kepada ayat aku aritu..
"politik itu kotor..kotor itu best"


kadang2 aku pelik kenapa pada waktu berkempen yang ciput iaitu around beberapa hari..ada parti2 tertentu membunuh karakter lawan mereka..


sedangkan, sepatutnya, parti2 itu perlu mendekati rakyat, ambik tahu apa yang rakyat mahu for example, a new hospital, jalan raya yang lengkap dengan lampu, jalan2 bertar(pendalaman sabah n sarawak)..


dan bukannya parti2 itu mendekati rakyat untuk menyebar fitnah or watever yang membunuh karektor lawan anda..nanti ada orang tanya aku, macam mana ko tawu tu fitnah..aku cakap la..tu aku tulis fitnah or watever..mana aku cakap benda tu 100% fitnah..tapi kalo dah time nak dekat pilihanraya baru diungkit benda2 macam tu, nampak sangat seolah macam desperate..kenapa tak ungkit aje benda tu tiga bulan lepas..nak simpan buat perkasam ke..


for example..kalo aku buat mistake like aku berak dalam seluar masa aku tadika dulu..adakah patut pada umo aku yang 22tahun ni, ketika interbiu, apabila ditanya oleh penyoal kepada pesaing aku(pesaing untuk position engineer di Ah Tock Engineering Sdn Bhd) dengan soalan berbunyi "why should our company hire you, and not him?"..pesaing aku tu jawab "during kindergarden, he has 'poop-ed' in his pant"..tak bijak kan..haha..


normal kalo sumbodi tu buat silap, tapi kalo dia repeat the exact and same mistake, dalam erti kata lain sebijik-sebijik sama, baru kita hukum dia..takkan disebabkan aku berak dalam seluar masa aku tadika dulu, sampai sekarang aku nak dihukum..



gud luck for both of them!!!may the best man wins..

No comments: