Thursday, April 1, 2010

-no title-

Dulu encik technician penah marah aku..sebab aku datang lambat..sebab aku datang lambat adalah kerana aku bangun lambat..

Encik technician penah sound aku "ko tak malu ke dengan kawan2 ko yang bangsa lain..??"

Aku diam saje..yes, my mistake..i admitted it..

tapi itu cerita bulan mei 2007



cerita bulan march 2010 pulak..

aku dengan group aku datang nak buat safety evaluation kat makmal yang encik technician jaga..

aku pergi cakap face to face dengan encik technician..dengan tujuan..nak mintak permission aje..takde pon nak interbiu macam abang rambut ketak melodi tu..

tapi encik technician nak meng-ulat..konon2 kata nak tutup makmal kul 12.45..padahal aku datang time kul 12.20..

aku cakap dengan lemah lembut bak lelaki melayu terakhir..tapi encik technician cakap dengan sound volume yang semaksimum mungkin..

encik technician tak boley ke nak respek aku..aku tanye leklok, encik technician cakap tengking2..



->adat orang melayu, yang tua kita hormati, yang muda kita sayangi..tapi kalo camni la kan, baik encik technician tak payah nak nasihat budak2 macam aku ni pasal 'tak malu ke ko dengan bangsa2 lain'..kalo aku tak mau respek ko lagi pasni, boley tak???M-E-N-Y-A-M-P-A-H..

No comments: