Thursday, April 1, 2010

Makin Busy

aku sangat busy sekarang..da makin jarang online..sebab nak menikmati pemandangan terakhir di sini(poyo jo bunyi)..

perasan tak..kita..sebagai melayu..sangat2 ber-alah..beralah..mengalah..

aku perasan time aku bace buku "Malay Dillema"..



kadang2, kalo da sampai turn kita untuk gune something, then ade someone potong trip kita..tak kisah la mak cik tua, amoi bergetah dan ape ntah lagi kalo artis..die pandang muka kita..kita pon kata "nevermind..u guna la dulu"..sambil tangan hulur point ke arah something itu dan tidak lupa, menguntumkan satu senyuman ketat..

tapi dalam hati kita "cilaka, aku da tunggu lame nak mampus..sampai nak tercabut lutut aku"


kalo tengok bola kat blok aku, mesti ade satu group mat-mat black yang akan sembang kuat nak mampus, tanpa menghiraukan keadaan sekeliling yang mana mereka adalah minoriti..mereka bersembang maha kuat, sehingga haram tak dengar sepatah pon apa commentator cakap..

dan aku, selepas beberapa game tahan, at last..aku dengan bangganyer mengaku aku orang pertama yang berani sound dorang bagi tahun2010 ini..



sebab apa aku cakap aku orang pertama yang berani sound..ok la,

no1 majoriti budak blok aku adalah malay..paham2 aje la, kena la humble dan polite kan..ape orang buat taik pon, kita tak boley nak marah..

no2 geng berkulit kuning pulak jenis tak kesah hal orang lain..asalkan pointer dorang gempak..

no3 mat mat black ni badan besau2..kalo buat ukur lilit lengan tu, mau tercabut gigi geraham aku kalo kena penumbuk..

no4 member2 aku selalu aje complain kat aku pasal perangai dorang..dan disebabkan aku suka jadi hero, aku sound la..

no5 buat ape aku nak pendam ketidak-puasan hati aku dalam hati..kang kalo aku pendam, ade 2 possible outcomes yang boley terjadi..samada aku jadi giler atau aku Amok..

HEY..HEY..SHUT UP..FAK UP..

sumtimes..bagus kalo kita diam diri kalo orang tu tengah marah..tapi kalo taknak kepala kena pijak, kita kena tegas..

p/s : ayat latest dari pemimpin melayu paling lantang sekarang ni..
"jika bangsa-bangsa asing ini mendakwa mereka rakyat kelas kedua, don't talk shit! don't talk shit! saya ulang untuk kali ketiga don't talk shit!"

No comments: