Sunday, November 22, 2009

Rase macam nak bakar

Dua minggu lepas, sebeleum play-off World Cup, aku ade la singgah Al-Ikhsan Factory sebab nak beli baju baru(kalau harga ok la)..Masuk aje kedai tu, aku ade terus pI belek2 baju adidas..ade dua t-shirt bola tapi memang design macam jersi France dengan Argentina..Harga dalam rm49..

Then, ade gak baju yang sama, tapi ade print name and number siap2 kat belakang..” Henry 12 “ dengan “Ribery 22”..Aku ingat nak rembat aje la sehelai..tapi memandangkan France tak layak lagi pi World Cup, aku pon cancel la beli buat masa tu..

Time balik bilik, aku ade cakap kat member aku pasal baju tu, aku cakap “ingat nak sambar aje yang ade print name ribery tu, tapi tak pe la..tunggu aje la dulu sampai france confem layak pi world cup..”

1st playoff kat Ireland, Ireland 0 France 1
2nd playoff kat Stade de France, Ireland 1 France 1(France layak dengan bantuan tangan Henry)

Aku tak tengok playoff sebab game da lewat sangat and pagi esok tu aku nak kena pi makmal..pagi tu baca THE SUN(newspaper UK) and Goal.com, sume orang hentam Henry guna tangan..Then aku tengok Sportcenter, memang ketara giler b**i henry guna tangan..WTH man??…

Come on la, France bagi aku, kalo main attacking kaw2 memang sah2 power giler..player attacking die(forward + attacking midfielder + wing) Anelka, Henry, Ribery(injured), Nasri, Malouda, Gourcuff da dikategorikan sedap2 da..tapi kalo qualify dengan cara camtu, baik tak payah..

Bayangkan besar giler impak henry guna tangan sampai Presiden ke PM Prancis, Nicolas Sarkozy mintak map kat PM Ireland..

Lepas aje insiden tangan tu, aku cakap kat member aku “ baik tak payah beli jersi France kalo camni, buat malu aje..Baik aku bakar aje baju France tu”..

p/s : masih layan video skill Zidane..The best player for decade 90’s and 2000’s..

No comments: