Tuesday, November 24, 2009

Barcelona dan Liverpool




Barcelona dan Liverpool..Dua-dua raja eropah..

Game Barcelona sentiasa entertaining tak kira la time dorang menang ke, kalah ke, draw ke..mesti orang suka giler tengok..time dalam game, player Barca one touch and dribble macam dalam training aje..so smooth..

Game Liverpool pulak jenis never say die attitude..terdesak macam mane pon, Liverpool selalu akan kejar dari belakang and skor gol..Main tak best pon, mesti ramai orang tengok..

Dua-dua memang favour untuk knock-out stage..

Liverpool tak payah cakap la, teruk macam mana pon dalam liga, mesti dorang power dalam Champion League..maybe jugak sebab stail liverpool yang memang power untuk short round..contoh nyer main kat knock out stage yang mana ade dua game aje(tempat sendiri and tempat lawan)..

Barca pulak, jarang gol biasa2..siap kalau tengok tu, mesti orang cakap "smart la gol.." semua orang hepi bila Barca skor gol..sume orang akan menyampah biler team lawan kepada Barca main tektik defensive(tu strategi la)..

tapi dalam next two game dalam Champion League, akan tentukan hidup mati dua2 team kesayangan ramai ni..

Next opponent untuk Barca
Inter Milan(home)
Dynamo Kiev (away)


Next opponent untuk Liverpool
Debreceni (away)
Fiorentina (home)


Current standing

Group E
Lyon 4game 10pt
Fiorentina 4game 9pt
Liverpool 4game 4pt
Debrecen 4game 0pt

Group F
Internazionale 4game 6pt
Rubin 4game 5pt
Barcelona 4game 5pt
Dynamo 4game 4pt



Analisis..
Liverpool rasanya takkan ada problem nak beat Debrecen..tapi Liverpool kena harap Lyon dapat beat Fiorentina dan tak lupa, Liverpool kena skor gol yang tersangat2 banyak untuk at least nanti boley layak dengan perbezaan gol in case terikat point dengan Fiorentina lepas game di anfield..

Barcelona akan menghadapi kesukaran untuk beat Inter Milan sebab dijangka akan kehilangan messi dan zlatan 'Berahim'ovic..jangan lupa, weekend ni El Classico..Barcelona jumpa Real Madrid..dalam group F, suma team still ada possibility untuk layak..yang pasti, semua team akan main bermati-matian..

Lepas abis game ke-6 nanti, kita akan tengok supporter team mana akan menangis..bak kata penaja, "Hidup Ini Anda Tentukan"

No comments: