Thursday, November 26, 2009

Cuti Ciput


Hari ni, 26hb November, aku sampai kat stesen sg nibong..Turun2 aje bas, datang pak cik, apek dan macha teksi tengah stand by kat depan pintu bas..Macam biase la ayat dorang, “teksi2..”..Macam da tak de ayat laen, cuba la tanya da breakfast ke belum..ni aku yang muka cam tin sardine ni, dorang tak nampak ke muka aku yang penuh lapar..

Balek Penang kali ni, aku rase ni la saat paling aku tunggu2..last time aku punyer excited nak balek umah adalah time aku 1st year dulu..cuti mid sem..tahun 2006..tak tawu la sebab ape excited sangat..kemungkinan sebab

Sem ni cuti sekali aje..diulang sekali saje..tempat lain siap ade cuti mid sem, cuti h1n1, cuti raya..universiti aku ade cuti raya aje..giler kedekut..

Tekanan keja..final year projek + system design project yang macam haram lagi gred..final year projek ok la jugak gred, walaupun rase kurang puas cikit sebab dapat A-, tapi system design dapat B+(Bullshit)..Keje macam nak terberak aku buat, dapat B+ aje..da la tu, ade geng yang pergi jumpa lecturer, free2 aje kne sound balek..maybe die cakap kat dorang tu “anggaplah ini suratan takdir” takpun “nak buat camne, da tak de jodoh”..

Tekanan sebab stay lebih lama..aku dengan geng2 aku kena stay time cuti ni sebab final year project punyer pasal..cam tahun lepas, simulator(basic concept) tu guna duit fakulti..tapi kali ni simulator(lagi advance) guna duit sponsor luar..lecturer university mane ntoh..so tertekan la supervisor aku..bile supervisor aku da tertekan, co-supervisor kena pressure..bile co-supervisor tertekan, aku dengan budak2 aku jadi tertekan..bak kata aku, macam rantai makanan..
Supervisor aku sebagai singa, co-supervisor sebagai kambing, dan kitaorang sebagai rumput..hahaha..

Duit makin ciput..mane taknyer, da stay lebih lama..duit sewa bilik aje rm94.50..average duit makan 1hari dalam rm10..duit minyak moto dalam rm1..duit beli paper lagi, dalam rm1.50(kalo aku beli metro)

Manyak nyer benda negative aku citer..biler ade benda negative, mesti ade benda yang postif..macam yin-yang..

Benda positif sem ni, antaranya aku menjadi fasi untuk English camp STF..aku anggap dorang macam adek2 aku, ye la, aku ni anak last..teringin la jugak nak ade adek..so, secara tak langsung, friend aku kat facebook da bertambah2 ramai..thanks ye STFians..aku cayang korang sume..

No comments: