Tuesday, June 22, 2010

World Cup

dari saat aku kenal apa itu bola sepak(ketika aku berumo 6tahun bila Bapa aku bawak aku tengok team negeri Perlis training) sehingga la aku dah ada rupa orang yang bekerjaya ni, aku dah lalui 4world cup iaitu world cup 98, world cup 2002, world cup 2006 dan world cup 2010..

*shahidan pokai??erkk..time aku pra-skol, orang lain pegang..


world cup 94 aku tak tawu apa2 sebab aku masih budak pra-sekolah TAPI yang aku tawu satu benda aja pasal world cup 94 iaitu Roberto Baggio a.k.a player feveret abang aku..mungkin sebab rambut ekor kuda die kot?

*roberto baggio


World cup 98, time tu yang aku tawu hanyalah Beckham, Shearer, Owen, Carlos Valderamma, Kluivert, satu team Holland, Vieri, Ronaldo(brazil) dan Zidane(selepas dia head dua bijik goal time finale)..itu je la..zaman gua darjah 5..lebih sokong sebab orang lain sokong..tapi entah la camne satu team Holland gua boley ingat player2 dia..padahal surrounding gua, sume orang sokong Italy, Brazil, Jerman dan Argentina..

aku sokong : England time tu tapi gua tak tawu satu team 11st eleven England time tu..tapi gua tawu 11st eleven Holland..

*carlos valderamma


World cup 2002, demam bola sepak di kalangan warga Asia..aku ingat lagi Mak aku bagi green light untuk aku tengok sume game walaupon tahun tu aku ambik PMR dan kerana aku di sekolah yang elite..tapi Mak aku begitu memahami hati anak kecil die ni..player2 bola makin banyak yang aku kenal(walaupon dorang tak kenal aku)..and hasilnya, aku skor 7A 1B(B = untuk subjek agama) dalam PMR..gumbira..

aku sokong : Italy walaopon sampai sekarang aku still tak puas hati sebab Italy kena kick out dari tournament 2002 dengan South Korea(campur bantuan ref gemuk)..gua menangis Italy terkeluar..

*cilaka ponyer korea


World cup 2006, aku baru lepas matrikulasi time tu..cuti 2bulan aku habiskan dengan keja part-time di Giant Bayan Baru dan tengok bola..still gua support Italy disebabkan influence Totti a.k.a Roman gladiator..sampai ke sekarang, Totti antara player feveret aku sepanjang zaman..tapi tournament tu aku sempat tengok smpai game hape ntoh..ermm, sampai game Holland vs Portugal..sebab start aje quarter final, gua dah kena orientasi kat UTM..sume game gua terlepas..harapkan member text message result game Italy untuk aku..

aku sokong : Italy..champion maaa..what can i say..

*totti angkat piala milo


World cup 2010, harrkkk tuih...takde keja aku nak sokong Italy..Totti dah tarak..Italy main hampeh..defense and attack sume teruk..so, gua berubah angin..aku jenis sokong team yang main efficient..tak kesah sangat fancy macam club Barcelona main ke hape..sana sini orang sokong Spain..gua tak suka ikot arus..so gua sokong Brazil yang main tak lawa sangat pon, tapi efficient..

aku sokong : Brazil..kita tengok!!!

No comments: