Monday, June 7, 2010

Aku Tak Suka Arab

Dalam banyak2 bangsa yang aku menyampah kat dunia ni, salah satu daripadanya adalah Arab..ada yang ok dan ada yang k.o..setakat ni aku jumpa lagi banyak yang k.o...


Dulu time aku kecik2 merangkap zaman budak hingusan, aku slalu rasa Arab tu bagus..sebab dalam drama atau movie, mesti digambarkan orang Arab ni baik..


tapi itu cuma sebilangan aje..yang lain tu macam haram..


sepanjang universiti life, kebanyakan foreigner yang aku jumpa adalah African dan Arabs..African banyak yang ok and peramah(walopon ada yang perangai sehitam warna kulit)..tapi Arab??kerek nak mampos..


kebanyakan Arabs yang aku menyampah ni, berkongsi al-sifat yang sama iaitu :


a) berlagak nak mampus

b) ingat jalan tu bapak dorang yang design

c) time susah baru panggil aku "friend"

d) ada yang perasan hensem

e) kadang2 tak reti nak ikut 'turn' a.k.a beratuq

f) sekasar2 aku main bola, dorang main lagi kasar

g) arab tak bersatu untuk palestine



* kalo awek arab ni, ade la pengecualian

1 comment:

Anonymous said...

awat plak awek arab ni ade pengecualian?