Tuesday, May 5, 2009

Mat Bond



adeh..panas btol hati aku ngan mat bond ni..

mat bond tu polis la..

arini aje, aku kena roadblock dua round..aduhai..naseb baek moto dalam spesifikasi yg ok..haha

aku p ambik moto kat KTMB b'worth pagi tadi..time bawak moto area dari seberang jaya nak ke jambatan, moto aku semput2..ade la kes ari tu..moto langgar lopak air yang tersanggat2 besau di hari ujan yang turun lebat x hengat..

terpakse la aku stop tepi jalan then bukak air filter..baru angin masuk ngan lancar..

first roadblock, koordinat die lepas cikit aje tol jambatan penang..tol motor i mean(satu2 nyer tempat yang kena bayar tol untuk moto dalam malaysia)..polis 2org ngan keta waja putih sejibik..xde ape..siap mat bond tu sengih kambing lagi time tengok lesen aku..ye la gambar time aku tengah kembang dulu..haha

second roadblock, aku kena kat simpang antara kedai TM ngan pasar awam kat bayan baru..kali ni tiga orang plak..sorang tu dok bawah payung catat-catit bende..aku kne stop.then i/c skali ngan lesen mat bond tu bagi kat member die..



aku tnye la "untuk ape tu encik?"..

die balas "nk buat rekod.."

aku plak bley banyak soal macam budak kindergarden "rekod ape..?bancian ke"..

die balas blek "a'ah..ha, nanti tukar plat blkg..xmau tengok pasni(dengan nada yg amat2 annoying)"..

aku balas "la baru aje ambik moto kt KTMB ni(dengan nada yang tinggi cikit dari tadi)"..

die jawab "aku kesah ape ko baru ambik moto ke ape, lagipon, mne aku bley percaya ko baru ambik moto.."

aku jadi panas,aku balas "la, btol la baru ambik moto..ni siap ade kesan bengkok kt signal ni(suis signal kiri-kanan)(besa la ktmb, mmg ade rosak cikit2 klo kte gne servis die untuk pos moto)"

die balas "mne aku nk taw kot2 bengkok tu da lama daa"..



aku diam..malas nk gaduh..naseb baek ade lg 2org member die..klo x, aku da ajak p boxing 3round ngan die..

to mat bond : please dun be to paranoid ok..jangan ingat sume yang bawak moto yg muda lagi jambu tu mat rempit..then, plat moto aku tu ok aje kt johor, apesal kat penang plak ade masalah..

to diri aku sendiri : jangan ske bangkang orang..haha

4 comments:

stooges6-iic said...

huhu, nseb ko lh 2 kali kene tahan...tp btul laa...kdg2 aku pn rse yg some of malaysians paranoid kt penunggang motor nih...xpecially yg muda+jambu(kalo jambu la kn), sumer dorang cop mat rempit!!!

esofagus said...

haha..
a'ah..dorg macam da cop budak laki umo dlm 15-25(contoh aje, xtaw kot ade rempit umo lebih dari 25), bawak moto yg lawa2 cikit, padahal luaran aje, dalaman standard..
mesti dorg cop mat rempit..anyway, thanks 4 visiting my blog..

hahn said...

dulu org pnggil kuda putih.. skrg.. anjing putih.. buzz

esofagus said...

slow2 cikit nme bintang tu..kang xpasal2 blog aku masuk tv3..haha