Friday, May 8, 2009

SAYA PUN MELAYU _ZAID IBRAHIM




*artikel ni ditulis oleh orang yang x ambik sains n math dalam English, so maap kan kesilapan ejaan ku..

Hari isnin lepas, aku ade cerita yang aku p ambik moto kat KTMB B’worth..ala yang kena roadblock 2x tu..lepas aje aku cucuk duit kt cimb, aku pun p hantar motor kat mekanik yang aku percaya..die ni sempoi cikit, die Indian tapi boley cakap Melayu(of course la, kalau x reti cakap, baek tempeleng aje kapala tu..haha), cakap Tamil(da die india, for sure reti cakap Tamil, ni kalau x reti bahasa ibunda ni, baek terjun bangunan aje la, tapi jangan bangunan tinggi, bangunan 3 tingkat cukup la, bagi patah kaki tu..haha..kejam2) n paling best, bahasa cina..WAAHHH..BI maybe cikit aje kot2..slalu dulu servis kat kedai die bagus, tapi time aku hantar tu lembap macam cengkadak..die listdown ape yang aku nak buat kat moto aku, then aku chow p Kompleks Bukit Jambul..



FYI, Kompleks Bukit Jambul ni top gler time zaman aku skol menengah dulu..slalu popular sebab ade ice-skating dulu(ingat Sunway Pyramid aje ke yang ade ice-skating) yang ntoh sebab ape ntoh, ditutup yang aku rse sebab mentenance tinggi kot, syurga hp n syurga vcd cetak rompak..dulu wayang die antara paling top..tapi itu sume dulu..Sekarang aku p sana, orang pon lengang..ciput aje..budak skol pon da xmau dating kat ctu..sbb queensbay lg besau n tip-top kot..

Sampai aje, aku terus p 5th floor, g tgk kat wayang tgh maen cte ape..tme tu kul 1.50pm..cte terdekat adalah cte BOHSIA(2pm) n cte WOLVERINE(2.45pm)..aku malas nak tengok cte melayu..so aku berjalan2 melangkah ke Popular, si kedai buku yang banyak buku untuk budak UPSR,PMR n SPM..Tup2 time tengah pusing di Popular yang x crowded macam 5tahun lepas, aku p bahagian yang ade jual buku yang politik2 ni cikit..aku nampak buku yg bertajuk ‘SAYA PUN MELAYU – ZAID IBRAHIM’..best buku ni…Berbaloi aku beli rm35..klo korang jenis da menyampah n frust ngan politik Malaysia, tapi still rse something can be done untuk selamatkan Malaysia yang terchenta, aku nasihatkan beli buku ni..baru aje release kat market..



source wikipedia about zaid Ibrahim's profile
Yang Berhormat Senator Datuk Mohd Zaid Ibrahim is a prominent Malaysian lawyer turned politician and is a former Minister in the Prime Minister's Department in charge of legal affairs and judicial reform. He is also a Senator in the Dewan Negara, the upper chamber of the Parliament of Malaysia.

He was a member of the United Malays National Organization (UMNO), before being suspended on December 2,2008.UMNO is part of the ruling Barisan Nasional coalition which he joined in 2000. He was the Member of Parliament for Kota Bharu from 2004 to 2008.
Zaid is known for his criticism of the government's handling of legal issues such as the judiciary, human rights and Islamic law. He supported the establishment of the Royal Commission of Inquiry into the Lingam Video Clip, criticising the government's initial response to the clip, which allegedly revealed fixing of judicial decisions and graft in the judiciary.


Then, aku p tengok Wolverine(walaupun member aku ade offer copy filem ni kt aku sebelum ni, tapi aku x mau tengok)..first dalam sejarah idup aku, dalam wayang tu ade 4orang aje termasuk aku..diulang, 4orang sahaja..cikit gler kan..mybe sebab faktor2 yang mastercopy wolverine da cilok oleh orang dalam, Bukit jambul da kureng pengunjung n ari isnin kot..klo ari yang murah, mesti lagi ramai orang..
Abis tengok, aku p blek workshop yang aku hantar moto..tengok2, motor aku x siap lagi..arghh..geramnyer aku, da le aku x makan lagi tengahari, just makan SUNDAE cornetto aje..xpe la, lambat sebab die kureng staf..


K la, ciao…

4 comments:

man said...

esofagus,
semua org ko nak panas dan geram..
ni yg aku nampak la..
kes ko dgn girl tu pun sama...
lawak pun da aku tengok ko nie...
haih...

esofagus said...

haha..ko kata aku lawak..aku memang lawak..haha..biase la, kadang2 emosi terlebih cikit..

man said...

emosi terlebih banyak adala bukan sikit.haha...
macam girl pun ada asyik nak panas dan geram je...
girl xpa ni boy....

esofagus said...

haha..cuaca hangat sgt kot..tu yg dok panas aje..hehe