Tuesday, May 19, 2009

First week kat dunia baru




*penulis tidak menulis ngan penuh perasaan ketika ini..harap maklum..so, kue\reng cikit perasaan2 utk diselit atau disumbat bersama2 artikel ini..

Mengantuk seyh pagi2 buta ni..da le aku jarang bangun awal..

tiap2 pagi aku p opis naek moto kesayangan aku..yang mana aku telah jatuh bangun bersama2 moto tu(eksiden)..

aku kne pakai kemeja + sluar khaki + kasut itam..

11mei09, ari isnin..
first day aku masuk opis..kne jadi budak skema jap..huhu..first day, aku telah diberi tugas untuk memahamkan pengiraan lift oleh En Ant(bukan nama sebenar)..aku tenung la sorang2 pengiraan tu, mana taw kot number berubah..rupe2 nyer number tu x berubah..wakaka..En Ant ni macam watak antagonis dalam opis ni, sebab ape, aku xtaw..

12mei09, ari selasa..
second day, En Ant x masuk opis arini..arini ade aktiviti rasmi, iaitu berkenalan ngan sume staff kat konsultant ni..arini, aku kenal banyak plak watak protagonis..iaitu watak baek2..rpe2 nyer, sume kaki lawak kat opis aku..kerja2 untuk arini,ermmm..tarak ada..just, aku telah mendapat sebijik desktop untuk diri aku..desktop lame la, tapi ok la untuk buat kerja..bukak aje, sume ok, internet ok..cume autoCCAD aje tarak ade..bler da dpt cd untuk install, ade satu masalah plak..cd-rom malu nak keluar..stuck..

then, ade brother ni tolong aku, tarik keluar gne besi clip paper..ok, cd-rom sudah keluar dari tempat persembunyian die..aku pun taruk cd dalam tu, then, tolak masuk dalam blek..problem baru plak muncul..cd-rom tu sudah tidak mahu kembali ke tempat asalan nyer..adui..tiap kali nk tutup, automatik die eject blek..malang2..terpakse la install gne LAN

13mei09,ari rabu..
En Ant dok sebok meeting kat luar..aku dapat seorang lagi supervisor, En Awie(bukan name sebenar)..aku dapat tugas rasmi arini..iaitu cek sistem air-cond kat atas schematic drawing ngan vrv schedule..aku kne paham sendiri2 sistem tu..especially symbol2..keje siap

14mei09, ari khamis..
di pagi hari, aku disuruh untuk edit kesilapan kat schematic drawing..perghh..banggang le jugak budak hingusan ni dapat edit drawing..edit aje la, buat seketul dorang x suruh aku bt lagi..

di petang ari,aku kne buat 'tally'..ape bnde tu, ntoh aku pon xtaw..yang aku taw, En Awie suh aku cek antara schematic drawing, schedule ngan plan..matching x..

15mei09, ari jumaat, pagi tu ujan lebat gler..terpakse la aku pow keta mak aku untuk p keja..mak aih, memang terasa la jalan jem yang teramat gler x hengat..kat opis, aku kne sambung bt tally..and kne edit drawing kat plan drawing sebab ade silap..kat cini, kadar tension menjadi teramat tinggi..kne compare tiga benda especially kat wiring, location n symbol..



*sampai skrg aku xtaw lagi siape supervisor aku yang sebenar-benarnyer..
*kat opis ni, banyak kaki buat lawak..so selang beberapa minit, aku mesti gelak..hobi aku tu..

No comments: