Saturday, May 16, 2009

Penampar jepun


post ni sepatutnyer aku publish minggu lepas..tapi terpakse dipostponed disebabkan semangat gedik lagi berkobar2 aku bagi memulakan salah satu chapter baru dalam hidup aku...LATIHAN INDUSTRI...

post ni sebenarnya pasal aku p melawat Pak Long aku yang kena demam denggi..die kena ari khamis atau jumaat rasenyer, ari sabtu petang baru aku, mak n bapak aku p melawat die kt Hospital Besaq Penang..

Bapak aku drive ikut jalan Greenlane then, lalu masjid negeri..then ambik simpang ke kanan then, masuk ikot jalan sempit2 kat area jalan perak..baru aje masuk simpang tu, aku ngan parent aku pelik atas satu kewujudan aktiviti yang diusahakan(ayat x bley blah) oleh penganut agama hindu(ARTIKEL NI TIDAK BERNIAT MENYINGGUNG MANA2 BANGSA ATAU AGAMA DI MALAYSIA YG TERCHENTA INI MAHUPUN DI BUMI YG AMAT KECIK BERBANDING PLANET MUSYTARI)..Mana x pelik nyer, aritu ari Wesak, untuk penganut buddha, tapi ni, macam mini thaipusam...diulang macam mini thaipusam...ape kes daaa...

then, kitaorang ambik la simpang kanan..nampak ade dua orang pengunjung festival tu, bley p pancut kat tepi macam signboard jalan ke tempat kat sebelah balai bomba ke penjara..aku x ingat..tapi rase macam penjara..sungguh tidak bermoral..p le pancut kat dalam semak-samun ke, ni bley p lepas urine test kat tepi tu..

then, kitaorang sampai kat hospital..tempat parking talak ada..bapak aku menggunakan kepakaran driving keta die untuk menyelit keta die ke tempat agak sempit..boleh la....

on da way dalam hospital tu, aku ternampak sorang apek cina ni..dia sakit jugak..aku perasan die tengah sedap aje korek idung sambil berjalan..alangkah indah nyer klo aku mampu buat ape yang die buat..feel free to do anything..xperlu kesah orang len..janji lubang aircond tu bersih..wahaha

after that, kitaorang p melawat pak long aku kat blok C atau D, aku da x hengat..p tingkat paling atas..then, terus ke wad die..sesi salam-bersalaman..

time bapak aku tengah baek punyer sembang ngan pak long aku, tbe2 aku dengaq bunyi paluan drum diiringi bunyi macam serunai kot..rupenyer festival mini thaipusam tu tengah rancak berlangsung kat sebelah hospital..betol2 sebelah hospital..sebab ape sebelah hospital, sbb ade kuil kicik(manyak kicik, aku tarak tipu)...bapak aku tanye pak long aku,"ni depa men sampai kul brp ni?"..pak long aku balas "sampai kul 9mlm, klo x(maksud nyer klo lebih dari kul 9mlm) mau gila jadi.."..

aku panas aje pandang mini-thaipusam ni..da le bt tepi hospital, silap2 orang yg saket tu bertambah saket ade laa..klo x silap aku, kat area hospital x bley bunyi kan hon kenderaan kan, ni ape kes dorang buat festival kat tepi tu..aku rase macam nak p kat ctu, then bagi PENAMPAR JEPUN kt seekor-seekor..cuba la buat kat tempat yang jauh cikit dari hospital...da le ganggu jalan kecik kat belakang hospital tu..

aku xde niat nak jadi racist or religious extremist
, tapi cuba la buat festival yang penuh ngan warna-warni bak lukisan Picasso tu kat tempat jauh dari hospital..aduhai...ni macam punya orang, lagi hati taruk sama itu perut pun ada ka..aku translate : masih ade orang yang xde hati perut..

aku ulang ayat sebelum-sebelum ni--> (ARTIKEL NI TIDAK BERNIAT MENYINGGUNG MANA2 BANGSA ATAU AGAMA DI MALAYSIA YG TERCHENTA INI MAHUPUN DI BUMI YG AMAT KECIK BERBANDING PLANET MUSYTARI)

sebab klo aku jadi racist, baek aku mengaku aku support NAzi..atau Zionis..tapi tidak..AKU BUKAN RACIST..

gambar pasal scene mini thaipusam


^orang tengah lepak kat kuil..pagar putih tu pagar hospital..dekat kan..


^ketibaan pancaragam eh silap, perarak ( peserta perarakan )



^dua gambar ni kicik macam cacing sebab aku zoom abis pakai kamera hp xpressmusic aku..nmpak x trafik macam terganggu

No comments: