Tuesday, February 17, 2009

Helmet ku menjadi mangkuk magee...



WAhahha..mesti pelik gler kan tajuk ‘cerpen pendek’ aku ni kan.. Sebenarnya, aku nak cerita pengalaman aku apabila helmet aku bertakung air hujan..
DA 2kali benda sama jadi kat aku, dua2 kali sebab aku tak expect pun nak hujan n aku taruk helmet aku kat bawah seat moto. N tup2 lepas kluar dari shopping mall, baru sedar ujan baru sje stop..SO, aku akan cepat2 ke moto n tgk keadaan helmet aku..
First time, benda ni terjadi time aku form5, lagi brpe minggu aje nk SPM..time tu bulan puasa, aku n member baek aku baru aje blah dari umah awek lama aku..Buat study group cikit2 kat citu(padahal, bersembang aje lebih)..Time tu, aku xde moto lagi, so aku bonceng moto member baek aku tu..Boring malas nk blek umah truz, aku ngan member aku g lepak kt Bukit Jambul Complex..Kita orang taruk le helmet bawah seat, biase la, sbb takut helmet kne kebas..
Masuk aje dalam BJ Complex, ktorang g pusing2 sampai tak larat nak pusing..Then, time nk blah, baru sedar, kt luar baru lepas ujan lebat. Ktorang pn cepat2 g kt moto..Tengok helmet, mak aih, byk gler air bertakung..helmet member x kritikal sangat cam aku sbb helmet die kura2, helmet aku yg kritikal..pergh, air bertakung kaler cam air teh..serius aku x bohong..cume, agak2 rse die x macam air teh la..air hujan yg bertakung bertukar menjadi kaler air teh sbb helmet aku tu helmet pusara dari abang aku..kre da lme gk la helmet tu..dulu die pakai, peh tu, die pass kt aku plak helmet tu..paham2 le budak laki kan pakai mcm2 jenis gel kat rambut, tiap2 bulan tukar brand..gel2 tu akan melekat cikit2 kat helmet, tu yang bile air bertakung, kaler die jadi kaler air teh..
Reaksi orang bile air bertakung kt helmet, dorg akan perah2 span kat helmet tu sampai air keluar meleleh..tapi slalunyer air xkan keluar abis sbb span still ade excess air..yang lawak tu, time aku ngan member aku sarung aje helmet(pada masa serentak), tbe2 ade 2 orang minah scoot lalu tepi ktorang n gelak sepuas2 ati..merah padam muka aku n mber aku tu..ye la, kne gelak ngan awek, awek scoot plak tu..dorang gelak sebab tme ktorg taruk helmet kat kepala, air2 teh still kluar meleleh..pkir2 blek benda tu, lawak gak..
Second time, benda tu jadi petang isnin 16feb09 kat jusco tebrau city..Aku ngan 3 lagi orang mber aku parking kat tempat berbumbung..ktorang p tebrau city sbb nk tgk cte ‘the curious case of Benjamin button’..aku yg nk tengok sangat2 cte tu, mbr2 aku tak kesah..tapi aku rse dorg bosan kot sbb cte tu byk ckp..tapi bagi aku, cte tu best sbb storyline die..even, aku rse cte tu better dari cte yg harap action aje, tapi storyline hampeh a.k.a hancus..puas ati la, cte 170minit a.k.a 2jam 50minit.. chow aje dari mall, tgk aje jalan, ade air bertakung..ktorang g kt moto..tngok2 ade air hujan bertakung dalam helmet..mmg tempat tu ade bumbung, tapi disebabkan hujan tu dtg ngan angin fus-fus lagi, so tempias le ujan tu..wargh, geram nyer..tapi kali ni air kt helmet aku x bertukar jadi kaler teh sebab aku jarang tukar2 gel atau wax rambut..helmet tu pn baru 1thn stengeh aku pakai n mybe sebab aku slalu pakai styling dari Redken kot..SO, aku perah2 le span helmet aku..then, tme stop kat traffic light pun, aku perah2 span helmet aku..air pun meleleh turun..mesti orang keliling pelik mne la air tu datang..
That’s all..aku silap gne ayat kat atas ‘cerpen pendek’..sbb cerpen tu adelah gabungan dua perkataan CERita PENdek..So klo gne perkataan cerpen pendek maksud die ‘ Cerita Pendek Yang Pendek’..wakakaka...ni klo mak aku baca ape yang aku tulis ni, mesti die geleng kpla..yela, mak cekgu BM, anak plak BM rojak..sori ye mak, hepi besday 10feb09...

No comments: