Wednesday, February 11, 2009

Aku menjadi confius..

Ini adalah sebuah kisah benar..anda tidak digalakkan meniru perkara seperti ini di mana sahaja..



al kisahnya, aku tido ptg td dlm kul 4..kul 6.10 aku bgn, pening2 kpla..aku terus menunaikan solat asar yg tertangguh..lps aje semayang, rumate aku bg kertas soalan test sbjk Material Characterisation n Quality Control(MCQC).. Aku pn tengok le kertas tu, sume ade 6set..kemudian aku ambik plastik bungkus kertas tu n terus naek moto ke kedai fotostat kt kolej bdk pompuan..sampai aje kt sana, aku terus bg set2 kertas soalan tu kt cina kedai fotostat tu, n ckp kt die '1 copy yea, sume'..die bls blek ' tgu skejap yea' sbb die tgh repair mesin laminate..aku pn lepak je la kt tepi kedai tu sambil minum 'Boss' n makan cadbury Bytes..aku pikir pasal test aku yg semua ade 3 sbjk..rabu malam, MCQC..kamis malam utk sbjk numerical method(NM) n ptg sabtu utk Material Properties(MPM)..

lepaz tgu lbh krg 15 minit,(lama sbb die repair mesin laminate td) set kertas soalan aku pn da siap fotostat..kena rm2.00..so bley byg le tebal mne..baru 6-7tapak dari kedai tu, baru aku ushar kertas fotostat tu..tbe2 aku pelik, sebab kt atas kertas tu tulis subjek numerical method bukan nyer MCQC..ahh, sudah xkn aku silap bawak kertas kot..kemudian, aku kol rumate aku..

aku : wey, ko tlg cek jp kt meja aku, ade tak soalan MCQC (aku takut silap bawak)
rumate : eh , xde la..
aku : oo..tadi ko bagi kt aku soalan NM atau MCQC ha??ke dua2 skali??
rumate : eh aku bagi MCQC aje la..mne ade NM..

then aku tgk blek set kertas yg kedai tu bagi kat aku, sbjk numerical method tp dari fakulti sains..aku faulti mekanikal..then, klo u all rewind blek kt atas, aku ade ckp kt cina tu yg aku nk satu set sume..tapi kt kertas yg aku dpt blek tu, dari satu mastercopy, die fotostat byk2..so, mmg confirm le cina tu silap bg kt aku..

aku pn melangkah blek ke kedai tu, aku cakap silap kertas..then, after bt sesi pengecaman mne satu set kertas ak, cina tu fotostat dgn laju nyer..aku rse die confius sbb byk org hntr kertas utk fotostat, disebabkan die sibuk repair, so, kertas yg byk2 tu bertimbun2 la..aku rse, die men redah bg kertsa kt aku..

so, moral nyer di cni...
jgn tido petang, sebab bley fening2 kepala..
jgn buat sebarang aktiviti dalam keadaan lalok..

2 comments:

Intan A. Shah said...

awk. tah pape tah.. hehe.. =D
h0pe dpt jwb ngn baek sume paper.

esofagus said...

ha3..thanks..arigato kozaimas