Wednesday, March 18, 2009

Ketua dijadikan aku

Wahaha..aku x tawu la ape pasal asyik muka aku aje jadi ketua..
adakah disebabkan aku penuh ngan ciri sorg pemimpin negara di masa hadapan..pigi daa..
ke sebab nme aku yg di translate ke bahasa arab bermaksud pemimpin, erm ye kot..

main reason aku slalu jadi ketua sbb nama aku paling atas..jarang ade orang yg nama lagi atas dari aku..tu yg aku slalu jadi ketua..

time darjah 1-3, aku slalu kena jadi ketua ganti ala2 bidan terjun bler ketua darjah n his assistance..cekgu akan bagi satu pembaris panjang kt aku..panjang gler la..rse mcm 100 atau 150 cm..cekgu pesan, klo ade budak bising atau x follow instruction aku, bagi tawu kat cekgu."..ye la tu cekgu, saya lebih rela bersekongkol ngan rakan taulan saya.."kata aku dalam hati smpai kepala aku mengangguk ala2 musician heavy metal kt atas stage...

time aku kt penang free skol, cekgu ade shortlisted nme aku utk pengawas tme hujung form3..tme ari perjumpaan aku buat teknik melarikan diri dengan sje2 ponteng skola..yea la, kadang ade budak lbel pengawas ni talibarut, gila pangkat n macam2 la..(walaupun sebenarnya, ciput aje cm tu, well, kerana lalat seekor, terus air teh seteko tak kan diminum...

time kt sekolah teknik pun sme gk, aku kena shortlisted jadi pengawas tme ujung form4..cam biase gk, aku menggunakan teknik melarikan diri..padan muke mbr2 aku yg budak asrama, dorang kne p perjumpaan tu..kne pandai2 bagi alasan yg betul2 strong..aku x nk jadi pengawas kt skol teknik sbb cekgu displin tu brutal sangat..takut gler aku ngan rupe die, perwatakan nyer, cara jalan die n moto kriss kelabu die..

arini, again n again aku kena jadi ketua..yang bangsat nyer, tme nme aku kena sebut ngan timbalan dekan a.k.a lecturer aku, member2 aku bley tepuk tangan kt aku..mcm orang dapat anugerah plak..aku nk tergelak cme la aku kne jadi ketua padahal mcm la aku x penah tido dalam kelas die..



erm, aku nk sentuh cikit pasal si polan n si polan ada yang kena gugur keahlian satu parti tu, ade yg just kena drop dari nominee n ada yang just kena warning..sume ni pasal politik wang..apesal tak bagi SPRM aje yg take over case tu..kan lagi tulus.. n then, kena ade kategori2 hukuman yg dikenakan padahal kesalahan polan-es(plural for 'polan') lebih kurang sama aje..mintak2 parti lebih tulus la..AKU X BOLEH CAKAP BANYAK, KAN KNE DETECT..TAPI AKU CAKAP BENDA YANG AKU RSE BETUL..

No comments: