Friday, June 26, 2009

Pioneer or Follower


Semalam, aku tanye kat 3orang member aku, soalan die senang aje..Sekarang aku tanye korang pulak..Please leave a comment yea about ur choice n ur reasons..I will not hentam2 any ideas or suggestions..

"Pioneer atau Follower, ko nak pilih mane 1?"(of course pioneer more risky, rite?)
(ambik masa 15saat untuk pikir, atau bg yg slow cikit, ambik aje la masa 1jam)

Aku p ke soalan lanjutan..
"Pioneer kat satu bisnes yang baru ditubuhkan atau follower kat bisnes yang da lame established?"..
(soalan lebih kurang aje, dibenarkan tukar jawapan(tukar dalam hati sudeh), sekarang masa diberi adalah 30saat, atau bagi yg 'kura2 dalam perahu' ko ambik mase 2jam)

Aku p soalan yang lagi up,
"Pioneer kat satu bisnes yang CEO die 100%bumiputera yang baru established atau Follwer kat satu bisnes yg CEO die 100%non-bumiputera(atau cikit2 aje bumiputera yang ade kuasa)?"..
(masa diberi adalah 1minit-2minit, atau bagi yang dari tadi soalan no1 x abis2 pikir, x payah jawab la senang..haha, gurau aje..pikir2..sampai isnin depan xpe..)

pioneer dalam BM senang cerita adalah perintis, xde kaitan hidup dan mati ngan brand 'Pioneer'..

berbalik kepada yang aku tanye member2 aku yang 3orang tu, keputusan adalah 2-1..pioneer leads...

I repeat "..Please leave a comment yea about ur choice n ur reasons..I will not hentam2 any ideas or suggestions.."

No comments: