Tuesday, June 16, 2009

The better team lose


"The better team lose"..lebih kurang macam tu la ayat Jose Mourinho(time die still manager Chelsea), bler Chelsea kalah ngan Liverpool time semifinal Champion League tahun 2007..

aku mau story cikit pandangan aku pasal confederation cup, especially pasal game Brazil vs Eygpt..everyone expect brazil will win this game easily, with at least 2goals deficit..even Shebby Singh pon cakap Brazil akan menang kencang2 lebih kurang macam mana Spain titik New Zealand 5-0..tapi sume orang luper kot, yang sebenarnyer Spain(juara euro) jumpa ngan n.Z(juara oceania, tu pon selepas australia masuk asia sebab nak senang qualify p world cup), padahal Brazil(team suka-suki orang ramai) jumpa Eygpt(juara africa, team yang dapat beat Ivory Coast(penuh ngan star))..

Ok bottomline, Brazil still menang dengan PENALTY LAST MINIT tapi selepas Eygpt bagi fight kaw2 punyer..Brazil(dulu all-star, sekarang kurang cikit star) lawan Eygpt(all no stars) pada game yang mana Eygpt tunjuk great teamwork n simply winning mentality can match genius from brazil..PErgh, memang aku tabek spring kat eygpt..ari ahad lepas, member aku ade bukak story pasal Zidan..xsempat die nak story panjang2, aku selit, "aku taw yang Zidan memang laju" tapi aku xsangka sampai boley score 2bijik time lawan Brazil...

tapi bagi aku, best player untuk Eygpt time game tu adalah Aboutrika(huruf 'c' kat jersi die tercabut time game)..tengok le macam mana die lead midfield Eygpt yg so average lawan midfield Brazil yang diketuai oleh Kaka..wat a true leader..xsilap aku time africa nation cup, aboutrika score goal then die bukak baju..ade gambar kat bawah..tapi dengar cite, kebanyakan paper n internet x boley publish gambar ni sebab yahudi kontrol kebanyakan paper n news station besau2 kat dunia..


paling best, lepas eygpt dapat level 3-3 sama ngan brazil, player eygpt ramai2 sujud atas padang..peh sempoi, jangan harap le player malaysia nak buat camtu..harap jaga rambut aje..

*ni gambar lama time dorang sujud..

No comments: