Saturday, June 13, 2009

The Galaticos


Galaticos adalah satu term yang mula2 start digunakan oleh florentino perez bagi mengambarkan keinginan die untuk menghimpunkan pemain2 terbaek dunia atau lebih tepat pemain2 bintang kat seluruh dunia ke dalam team Real Madrid..

Time tahun 2000, era Galaticos mula start dengan pembelian Luis Figo dari Barcelona(musuh ketat tuu) dengan harga £38.7juta..Peh tu dorang beli pulak, zidane(salah satu player yang aku confem taruk dalam dream team aku)dengan harga £46juta dari juventus pada tahun 2001..next summer n following summer after that summer(haha aku men hentam aje ayat) dorang beli Ronaldo(yang sekarang ni da tembam gler) dari Inter Milan dengan harga £26juta dan player yang ade nilai advertise yang tersangat2 la tinggi, lagi tinggi dari pokok kelapa iaitu Beckham dengan harga £25m dari Man United..

Selain player yang glamer ni, ade jugak Real madrid beli player laen seperti Michael Owen (£8m + Antonio Núñez) pada tahun 2004(yang mana Owen slalu masuk sebagai sub n slalu score gol, tapi aku x paham2 apesal la die xdapat men regular first team futbol), jonathan woodgate pada tahun yang sama jugak,2004 pada harga £13.4juta, mamat ni taek injured aje... xlupa ngan pembelian sebelum florentino perez dan player2 dari akademi, macam Raúl, Roberto Carlos(gler betis besau x hengat n laju nak mampus), Iker Casillas(top 3 gol keeper zaman sekarang selain Petr Cech n Buffon), Fernando Hierro dan Iván Helguera..

^florentino perez

sekarang ni, florentino perez telah dipilih semula time election baru2 ni, n die da buat list gempak terkejut untuk beli best player kat dunia..yang aritu aku tengok kat Sportcenter, die nak 1st eleven die player2 ni

CASILLAS
S.RAMOS, PEPE, METZELDER, MARCELO
GAGO, KAKA, C.RONALDO, RIBERY
RAUL, VILLA

kaka dibeli ngan harga £56m dari A.C. Milan & Cristiano Ronaldo ngan harga £80m dari Man United..kaka n ronaldo die dapat beli, sekarang tinggal ribery ngan david villa..

ade jugak rumors pasal player2 len macam tevez, benzema, ashley cole, maicon, xabi alonso..macam2 la..

^manager baru Ral madrid, Manuel Pellegrini

mesti sume gerun dengar Real Madrid beli player star macam2 jenis kan, cume Real jarang beli world-class defensive player untuk position defensive midfielder ngan centre-back..so kalo, dorang jumpa team yang jenis defend aje, tapi jenis suka buat counter attack memang terkontang kanting la player defensive Real..

cuma aku kecian kat player yang memang power kat Real tapi maybe akan dijual untuk tampung pembelian player superstar yang Real nak, player2 macam Robben, van der vaart, nistelrooy..naseb huntelaar, higuain,sneijder, lass diarra ntoh le macam mana..

Aku x sabar2 nak tunggu el classico antara Real ngan Barcelona, iaitu dream team versus best team...

No comments: