Friday, September 25, 2009

Masuk wayang lambat


Actually benda ni aku saje2 nak tulis..just nak share pandangan aku..

First story,tadi aku ngan my sister pi tengok cite 'Gamer' yang hero die Gerard Butler merangkap hero dalam cite 300..aku xmau comment best ke x..tapi aku rase kalo angle camera dorang keep ala2 third person shooter(macam game tomb raider) so aku pikir adalah much2 better..


gambar atas ni : third person shooter


gambar atas ni : first person shooter

Cite start kul 9.30..aku masuk dalam 9.35malam, cite terus start..time kul 10.15, ade lebih kurang 5orang chinese baru masuk..aku siap bawak keluar hp, siap tunjuk jam kat akak aku..sambil aku cakap "ape kejadah masuk lambat 40minit"..cite abis kul 11malam sharp..korang rase dorang lima makhluk tu paham x storyline cite..

Aku xtawu le apesal dorang lambat, nak kata jem, ok aje aku tengok keta atas jalan..tarak pon sesak, cume banyak keta parking tepi jalan la, sebab dorang layan funfair kat parking hujung queensbay mall..

and second story, benda ni jadi time tadi petang..cite pelik tapi amat benar..aku lepas aje pi library negeri penang kat seberang jaya, aku terus la pi queensbay mall sebab mau beli tiket 'Gamer'..kalo sape2 penah naek keta ngan aku, aku memang suke parking keta kat parking luar..xtaw le sebab ape aku suke sangat parking citu, maybe sebab jalan die ala2 jalan off-road kot..aku rase kena pakai 4x4 baru senang nak lalu citu..

time aku nak balek, lepas cucuk and bayar tiket parking yang sekarang harga die rm1.50(dulu rm1.00 aje..kedekut), aku terus start enjin keta..and terus la bergerak melalui permukaan tanah yang sememangnye offroad tu..then, da nak keluar tu, memang la keta que sebab nak cucuk tiket masuk mesin..kalo x, memang bar xkan terangkat punyer..kalo x bayar misalannyer terlupe bayar, tiket akan tendang keluar balek..depan keta aku, keta perdana v6..keta depan die baru ciao and bar x turun abis pon, si driver perdana tu terus cucuk tiket die..tiket pon disedut oleh mesin..

then suddenly, bar tu x respon..driver perdana da gelabah..aku pon musykil gak sebab aku memang nampak live benda tu..aku reverse belakang cikit, bagi space..driver tu makin gelabah..die keep pressing button ape ntoh..button emergency kot..cian beb..tiket da kena telan, tapi bar x naek..aku rase mesin tu jadi mesin vakum hampagas kot..wahahaha..

setelah dalam 5minit die dok gelabah, die reverse v6 die, and bagi lalu kat aku..aku pon cucuk tiket, and alhamdulillah, mesin tu da kembali menjadi mesin tiket dan bukannya mesin penyedut hampagas a.k.a mesin vakum..cian driver tu..aku nak bye-bye kat die, tak sampai hati.. cian2..

2 comments:

oniechan said...

huhu..myb driver perdana v6 tu ade wat dosa ape2 kot~
eh,chup..u bukan duk kl ke?

esofagus said...

haha..ye kot..
nope..
umah kt penang
sibling kat kL