Wednesday, April 22, 2009

Lelong2..kereta Camry

Wahaha..keje gelak aje aku ni..dah exam week pun still gelak2 n suke2 hati lagi..

Time aku tengah makan tadi, macam biase la, mata aku dok ushar tv..then, ade berita pasal kerajaan negeri perak, di bawah pimpinan MB baru die, Datuk Zambry nk lelong 16 bijik Camry yang dipakai SEKEJAP oleh kerajaan negeri perak yang lama, bawah pimpinan DS Ir Nizar..

Then, member aku tanya aku, patut ke depa(member aku budak kulim, aku budak penang, so xde sebab untuk cakap slang kL ngan die) jual keta tu???..aku dengan sepantas kilat sambil guruh sabung menyabung sambil tergiang2 panggilan katak memanggil hujan, lalu menjawab, x patut pun..buat rugi aje, keta baru berapa bulan pakai..kalau kot x suke sangat, atau konon2 nyer nk memenangi hati rakyat perak(menang ke? Teeetttttt(bunyi buzz)), x payah la jual..kalau x silap aku, aku penah bace yang keta second hand yang dijual, akan turun harga sehingga 30%..buat rugi aje..kalau da jual, so beli plak keta baru??ape kes…lagi la banyak duit rakyat bakal dihabiskan

Well..well..well, kerajaan negeri perak kata nk lelong, so maybe bley dapat harga lagi tinggi(tu pun kalau dapat la)…ape2 je la..so, lepas ni kerajaan negeri nak pakai keta ape??kancil(ermm..x kot..)..viva(ermm..x kot)…gen2(ape barang pakai keta 1.6)..satria(x muat orang blkg)..perdana(da penah kena kutuk teruk dulu)..

Aku rase, dorang nak pakai proton exora kot..mpv baru keluar kan..besau pun besau, silap2 boley buat meeting dalam tu..haha..xde kaitan la, makin merapu aku ni..aku suggest la, better pakai Honda civic..lawa pun lawa..siap enjin hybrid lagi..oh ye, time aku second year, lecturer aku ade cakap, kalau nak try teknologi baru, pakai le Honda civic sebab pakai enjin hybrid..then, lepas 1-2 bulan die cakap camtu, die tukar dari keta kancil ke honda civic..then dengar cerita, die siap bantai dalam 160km/j kat area jalan kampong time on da way balik Pahang..penah eksiden ngan keta baru die tu, naseb baek kemik aje..keta terbabas time speeding sebab tayar pancit…
Nanti kalau aku rajin, aku cerita pasal teknologi hybrid ni..member2 aku banyak kali tanya aku pasal enjin hybrid ni..penat aku explain..

Ah..susah sangat, pakai aje keta sorong..boley mengeluarkan peluh..x begitu YB…
Naek basikal pun orait jugak..


*artikel tiada unsur2 politik..kalau ade unsur2 politik, memang korang perasan lebih..
*aku sememang nyer banyak merapu..
*doakan daku kejayaan pada exam..

No comments: