Thursday, January 29, 2009

Apakah perlu undang-undang??




Aku tawu, mungkin orang kata aku ni support AUKU atau ISA..tapi tak, aku hanya sokong kewujudan undang2 dalam kehidupan kita..no offence for rebel..

Undang-undang ni penting dalam idup kita, sebab nak guide kita baek ke jahat..kita kena patuh ape yang tertulis dalam undang-undang selagi undang2 tu bawak kebaikan dalam idup kita..

Tetapi, kita dibolehkan utk rebel ble kita kaji dalam2 yg undang2 tu berat sebelah..atau menindas kita..

Cam dulu tme skola menegah,aku cukup ske la simpan rambut blah depan..tapi aku selit, sebab tak nak kantoi ngan cekgu displin..tapi penah la kantoi..

Tapi ble da kat u, aku da malas simpan rambut blah depan, terjuntai keluar..rse cam perasan best la plak..padahal biase2 aje..

Aku dulu bukan men le rebel kat undang2, tapi skrg ble aku dah beso panjang, baru le aku paham kepentingan..



pesanan aku: nak rebel, rebel la..asalkan kte da pikir dalam2 benda yg kita nak fight tu bawak kebaikan ke tak..ciao

2 comments:

gadishebat. said...

but skrg dh besar pun still ade yg rebel,tp rebel yg baik.
dorang berfikir bukan mcm budak2.

esofagus said...

rebel yg cm tu, yg kte ptt support..