Wednesday, September 24, 2008

PUSAT KAUNSELING

Sori sebab lambat upload story..15 september, aku ngan geng2 aku kena pergi Pusat Kaunseling&Kerjaya Universiti aku. Kitaorang kena pergi sana sebab nak siapkan salah satu component terpenting dalam assignment English, iaitu kena interview kaunselor pasal isu stress di kalangan student universiti aku. So, sebaik sahaja, aku ngan geng2 aku abis kelas English, kitaorang pon gerak la pergi situ..
Sampai kat sana, aku sempat usher keliling, cam xde langsung kenderaan student (maksud dia, tempat 2 cam x busy ar, so lagi senang ar keja)..Masuk aje dalam tu, aku ngan member2 aku lagi 3orang kena la isi buku pendaftaran sebab dorang nak record kedatangan budak..Member aku merangkap ketua group aku, try le tanya kat akak kat kaunter tu, pasal nak buat appointment ngan kaunselor untuk bincang pasal task English tu. Peh tu, akak tu tanya balik, ada bawak x surat appointment??..Tiba-tiba kitaorang pening2, sebab x tahu ape2 pasal benda alah tu.. So cakap la x bawak pon..
Next, dia panggil sorang lagi akak, aku rasa dia ni cam setiausaha pengarah la kot kat citu..Dia tanya lagi soalan sama, bawak x surat appointment?? Bila kitaorang cakap x bawak, tiba2 dia membebel..Dia cakap, “tiap2 tahun benda sama je jadi, student nak buat appointment, tapi x buat surat..Ini tak, main terjah aje”..Aku ngan member2 aku pun diam. Peh tu, akak tu bag nobor sorang lecturer fakulti pendidikan, die mintak kitaorang call lecturer tu, atas alasan kita orang x bawak surat appointment..
Bila aku call lecturer tu pakai handphone ketua aku, x dapat..lecturer tu off handphone..Tengahari tu, dalam kul 12, lecturer tu call balik, tanya apehal call tadi..Ketua aku pn, cakap la pasal nak interview kaunselor..Senang2 hati dia aje cakap busy, x free langsung sampai minggu depan..
End story tu..Yang aku bengang ngan akak kat psat kaunseling tu, gaya dia cam malas nak layan kitaorang..Patut ar pusat kaunseling tu , xde pun rupa student kat citu, student pun malas nak kena bebelan akak 2..Camni ke pusat kaunseling, patut tolong budak, ni x, buat sakit ati lagi ade ar..Kot ye pn penat puasa, orang len pun puasa gak..
Nak dijadikan cerita, sok tu, 16september bos aku hantar surat rasmi ke pusat kaunseling, siap mintak surat sokongan dari lecturer English aku..and FYI,sampai skrang dorang x call ape2 pun, untuk bincang pasal tarikh untuk interview..
Banyak tul kerenah birokrasi..kalau cam ni ar pusat kaunseling universiti, pusat kaunseling sekolah lagi friendly dari ni..untuk akak yang kuat membebel tu, kalau dah tahu budak slalu forget buat surat appointment, lain kali tulis besar2 kat main entrance..slagi dia buat dunno, x tulis ape2 pn, slagi tu benda sama akan jadi..Contoh dia, cam kita komplen ar tiap2 hari kena hujan, da tawu kena hujan, bawak ar payung..ini x, membebel aje kuat, tapi tindakan apa pun tarak..adioss…

No comments: