Tuesday, September 2, 2008

Kasut hitam

Ari khamis lepas, aku kena temubual dgn external examiner dr UKM. Tujuan dia ni datang kt fakulti aku, sbb nk check samada kurikulum course aku sesuai x dgn masa sekarang.


So, pagi 2, aku pn pakai baju kemeja, seluar khakis dan kasut kulit kaler hitam. Kasut 2 aku beli murah aje dulu. FYI, pengangkutan aku ke fakulti ialah moto. Nak dijadikan cerita, sampai saja aku kat parking moto kat fakulti aku, aku pun turun ar dari moto. Tiba2 aku rasa cam ringan aje kaki kanan aku. Rasa cm ada benda flap2 kat tumit kasut aku. Aku pandang aje bwh, tengok2 ar kasut aku. Rupa2 nya, tapak kasut aku dah lekang da kt bahagian tumit. Nak balik bilik memang dah x sempat. So, aku pn buat2 le jalan cam orang injured sblh kaki dengan harapan, xde orang akan perasan kasut aku. Makin lama aku jalan, makin besar tear 2..

Sampai aje dpn pjbt dekan, terus tertanggal tapak kasut aku..Aku pn ngan muka malu2 kucing, terus kan seret tapak kasut ke tempat yang xde orang..Bila line clear, aku ambk tapak kasut belah kanan aku dan terus simpan dalam beg aku. So aku jalan dengan kaki belah kiri lagi tggi banding dengan kaki kanan. Sementara tunggu examiner sampai, tiba2 dalam kepala otak aku, terkeluar iklan mentos. Ala iklan yang awek kasut tuimit tinggi yang patah tumit kat salah satu kasut dia 2. Aku pn try ar pijak tumit kasut lagi sebelah, tgk2.. boleh senang aje tear. Terus aku pijak sampai tercabut tapak kasut belah kiri aku.


Moral dia, kalau boleh, jangan beli benda yang low quality. Biar mahal cikit, asalkan benda 2 tahan lama. Takut2 jadi cam aku..

*based on true story

No comments: