Wednesday, August 13, 2008

Demonstrasi di uitm

Demonstrasi di uitm..

Panas telinga aku dgr idea 'bernas' dr MB Selangor ni..Ape kejadah die bagi idea cam ni..Dalam otak aku, aku pikir pasal hak orang melayu aje..Aku bca kt internet, smpi 8ribu org berarak kt shah alam.. pergh, klo la aku dapat g join

Then, aku terpikir ape la motif die bg idea mcm ni..pada pdgn aku, aku rse die bg pdgn ni sbb dia sayang orang melayu..dia nak orang melayu berani bersaing, bkn nye jenis yang duduk kt sit paling belakang dlm dewan kuliah, yang bersiul time pompuan lalu depan mata( time ramai2 ar, kalau sorang2 x berani..aku jamin")..Die nk orang melayu yang kompetitif dalam dunia masakini..bila ade cina ngan india kt uitm, secara x lgsg, ni akan menggalakkan bdk melayu bersaing..Xkan la nk sampai time dunia pekerjaan, baru kita nk gelabah bukak buku, blajar cara untuk bersaing..

Ade orang ckp pasal isu survival orang melayu kt universiti..kononnya kalau orang cina masuk ke uitm, dorang akan memonopoli top rank dalam uitm..Apa2 pn aku nk ckp yang,sebenarnya orang yang ckp mcm 2 takut ngan bayang2 sendiri..bila dorang skor time test, lagi power dari kita, kita sepatutnya lawan balik..ini x, dalam hati kita asyik cakap "x pe ar, biar la, da dia pandai.." kita sepatutnya push harder dalam kita punya study..

KADANG2 KITA RASA YANG SURVIVAL DALAM JUMLAH YG BESAR ITU PENTING, TAPI SEBENARNYA YANG PALING PENTING ADALAH SURVIVAL YANG WALAUPUN JUMLAHNYA CIKIT,TAPI PERFORMANCE@KUALITINYA DIA BAGUS...

Kita ambik contoh kt US..Orang yahudi cikit aje,tp disebabkan dorang dapat kontrol ekonomi US, secara x langsung dorang dapat kontrol dasar luar US..2 yang US x berani ambik tindakan ke atas Israel laknatullah..

C'mon, kita kena berubah..
Aku sayang kat bangsa aku sendiri..Semoga MELAYU dah tidak mudah lupa

2 comments:

NABIL.DOT.COM said...

btol..itu semua politik semata2.. kalo nak tau..budak2 2 di bayar untuk demostrasi..itu yang malas nk komen 2..yela..lagi2 nak dekat pilihanraya.. so diorg mula la susun strategi nak hancurkan pembangkang..biasala..takut dengan bayang2.. biler lihat di uPm(kampus aku la) melayu jer yg tOP rank..cina x lah pndi sgt.. boleh jer org melayu saing.. 2 la...takut dengan bayang2...

Anonymous said...

nabil.. update link blog aku ye.. sizuka.orenpink.com

mekaseh.. ~:)